تشدید درگیری‌های خونین طایفه‌ای در رامهرمز

تشدید درگیری‌های خونین طایفه‌ای در رامهرمز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

اختلافات طایفه‌ای در شهرستان‌های باغملک و رامهرمز استان خوزستان شدت گرفته و جمعه شب در رامهرمز یک تن کشته و شماری مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس دست کم ۳ مجروح به بیمارستان منتقل شده و به مرکز اورژانس بیمارستان مادر نیز حمله و خساراتی وارد آمده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از نماینده ایذه و باغملک خبر داد که قرار است روز یکشنبه در وزارت کشور یا هیات دولت با حضور استاندار خوزستان جلسه‌ای برای بررسی این موضوع برپا شود.

نماینده ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری ایلنا گفته است: «نیروی انتظامی برخی از طوایف را به مناطق دیگر همچون رامهرمز منتقل کرده و با این حال، با توجه به اینکه برخورد درست و قدرتمندی صورت نگرفته، این درگیری‌ها هر از گاه از سرگرفته شده است که در آخرین مورد، شب گذشته شاهد درگیری در رامهرمز بودیم.»

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، درگیری بین ۲ طایفه محمدی و موسایی از ۸ سال پیش به دلیل اختلافات ملکی آغاز شده و متهمان این درگیری در بیش از ۹ روستای باغملک و ۲ روستای رامهرمز ساکن هستند.

در حالی که ایرنا تعداد کشته‌شدگان را از سال ۱۳۹۴ تاکنون ۱۸ تن عنوان می‌کند، خبرگزاری کار ایران به نقل از هدایت‌الله خادمی، نماینده ایذه و باغملک این شمار را ۲۱ تا ۲۲ نفر گزارش کرده است.

علی‌رضا قاسمی نژاد، دادستان رامهرمز نیز با تائید این درگیری‌ها گفته است: «پس از این حادثه چند نفر موتورسوار با سر و روی پوشیده در سطح شهر رامهرمز مانور داده و به تخریب منازل و زخمی کردن افرادی از طایفه مخالف پرداختند که در نتیجه آن ۵ منزل مسکونی و یک دستگاه موتورسیکلت به آتش کشیده شد که ۴ نفر جمعه شب و ۲ نفر نیز صبح امروز زخمی شدند.»

عباس حسینی پویا، دادستان اهواز نیز به آتش کشیده شدن اماکن مسکونی را تائید کرده است.

درگیری خونین میان دو طایفه در باغلمک هفته گذشته نیز علاوه بر یک گروگان، ۲ کشته و چند زخمی برجاگذاشت. دادستان رامهرمز درباره درگیری‌های این دو طایفه در سال گذشته نیز افزوده است: «تاکنون ۸ رای قصاص برای قتل‌هایی که در نزاع اول در باغملک در جریان درگیری اتفاق افتاده صادر شده که برای تایید به تهران رفته است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتایج تحقیقات تازه: اضطراب اجتماعی ایرانی‌ها ناشی از افسردگی نیست

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد

پایان ۴۹ سال فرار در بستر مرگ؛ بمبگذار ژاپنی در آخرین روزهای عمرش به پلیس اعتراف کرد