تغییر استراتژی نظامی ایران در سوریه

تغییر استراتژی نظامی ایران در سوریه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

ایران به دنبال باز کردن مسیر جدید زمینی از عراق به سواحل مدیترانه در سوریه است. به گزارش گاردین هدف این تغییر مسیر از سوی ایران مواجه نشدن با نیروهای آمریکایی است که حضورشان در شمال شرقی سوریه افزایش یافته است.

افزایش حضور نیروهای آمریکایی برای مبارزه با نیروهای داعش در شمال شرق سوریه مقامات تهران و بغداد را نگران کرده است. منابع ارشد عراقی به گاردین گفته اند که رهبران ایران بر این باورند که هدف از تشدید این حضور در شمال شرقی سوریه از سوی آمریکایی‌ها کنترل جاه طلبی‌های تهران در سوریه است.

مسیر جدیدی که ایران انتخاب کرده از بغداد به تلعفر در غرب موصل در عراق و از انجا به المیادین و دیرالزور در سوریه و سپس به دمشق می رسد و از آنجا تا سواحل مدیترانه در اللاذقیه ادامه خواهد داشت.

ایران و نیروهای شیعه عراقی مسیرشان به سوریه را برای اجتناب از رودرویی با نیروهای آمریکایی در شمال عراق تغییر می دهندhttps://t.co/o7ZyQ0SoB9

— shafiei saeed (@saeedshafiei1) May 16, 2017

گاردین نوشته است که این تغییرات از سوی ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس و حیدر العامری رهبر بسیج جبهه مردمی عراق که نیروهای شیعه را تحت کنترل دارد اتخاذ شده است. نیروهای شیعه بسیج مردمی عراق اکنون در نزدیکی شهر باعج در حال مبارزه با نیروهای داعش هستند.

ایران برای عدم مواجه با نیروهای آمریکایی مجبور شده است ۱۴۰ مایل (۲۵۹ کیلومتر) به سمت جنوب سوریه تغییر مسیر دهد.

یک مقام ارشد عراقی به گاردین گفته است که ایران و نیروهای شیعه عراقی تلاش دارند این مسیر را به سرعت باز کنند و در این مسیر ابتدا باید شهر باعج را بسرعت از دست نیروهای داعش آزاد کنند و نیروهای داعش را از المیادین و دیر الزور عقب برانند. آنها در پی آن هستند که این عملیات را پیش از رسیدن نیروهای آمریکا به این مناطق به سرانجام برسانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنش بین آمریکا و عضو ناتو در سوریه؛ پنتاگون: پهپاد ترکیه را زدیم چون تهدیدی علیه نیروهایمان بود

۲۲ سرباز آمریکایی در سقوط بالگرد در سوریه زخمی شدند

شهادت نادر فرماندهان ارشد آمریکایی؛ دولت بایدن مسئول «آشفتگی مرگبار» تخلیه نظامی افغانستان است