آمریکا به حمایت از نیروهای کرد «ی پ گ» ادامه می دهد

آمریکا به حمایت از نیروهای کرد «ی پ گ» ادامه می دهد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مقامات ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه اعلام کردند با وجود مخالفت شدید ترکیه، دونالد ترامپ تامین سلاح مبارزان کرد عضو گروه «یگان های مدافع خلق» موسوم به «ی پ گ» را تایید کرده است و این کار برای حمایت از عملیات آنها در بازپس گیری شهر رقه از نیروهای داعش انجام می شود.

وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که مسلح کردن نیروهای کرد «ی پ گ» برای رسیدن به پیروزی قطعی در رقه، کاملا ضروری و برای امریکا یک اولویت است. سخنگوی پنتاگون در این باره طی بیانیه ای اعلام کرد: «ما کاملا از نگرانی های امنیتی متحدان خود در ترکیه آگاه هستیم. ما می خواهیم به مردم و دولت ترکیه این اطمینان را بدهیم که ایالات متحده آمریکا متعهد به جلوگیری از ایجاد خطرات امنیتی و متعهد به محافظت از متحدانش در ناتو است.»

بنا بر اعلام یکی از مقامات آمریکا، کمکهای نظامی این کشور به نیروهای «یگان های مدافع خلق» شامل سلاح های سبک، مهمات، مسلسل، خودروهای زرهی و تجهیزات مهندسی است.

هنوز دولت ترکیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جهموری این کشور که قرار است به زودی با آقای ترامپ دیدار داشته باشد، به این تصمیم واشنگتن واکنش نشان نداده است.

از نظر ترکیه «یگان های مدافع خلق» که با حمایت نیروهای آمریکا در حال نبرد در خاک سوریه است شاخه ای از گروه «حزب کارگران کردستان» موسوم به «پ ک ک» محسوب می شود؛ گروهی که ترکیه آنها را شورشی می خواند.

آنکارا اصرار دارد که واشنگتن باید برای پیروزی در نبرد رقه، به جای حمایت از نیروهای کرد «ی پ گ» از شورشیانی حمایت کند که توسط ترکیه آموزش دیده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردوغان: با ایجاد منطقه امن یک میلیون سوری می‌توانند به کشور خود برگردند

اعضای کنگره آمریکا به طور فراجناحی به دنبال واکنش سریع به حملات ایران به اسرائیل هستند

آمریکا در حمایت از اپوزیسیون دولت مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند