اردوغان: با ایجاد منطقه امن یک میلیون سوری می‌توانند به کشور خود برگردند

اردوغان: با ایجاد منطقه امن یک میلیون سوری می‌توانند به کشور خود برگردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، می گوید در صورتی که منطقه امن شمال سوریه تکمیل شود بزودی دست کم یک میلیون پناهجوی سوری می توانند به وطن خود بازگردند.

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، می گوید در صورتی که منطقه امن شمال سوریه تکمیل شود بزودی دست کم یک میلیون پناهجوی سوری می توانند به وطن خود بازگردند. وی مشکل اصلی را کردهای یگان‌های مدافع خلق «ی پ گ» و کنترل آنها بر شهر شمالی منبیج سوریه می داند. وی در تازه ترین سخنرانی خود اعلام کرد «درصورت حل مشکل منبیج می توان انتظار داشت میلیون ها سوری به خانه هایشان بازگردند.»

بیش از چهار میلیون پناهجوی سوری ساکن اردوگاه های پناهندگان در ترکیه هستند. ترکیه بزرگترین میزبان پناهجویان سوری پس از آغاز جنگ داخلی این کشور در سال ۲۰۱۱ است. آنکارا در حال مذاکره با آمریکا است تا یک منطقه امن در شمال سوریه و خط مرزی با ترکیه در خاک سوریه ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:پناهجویان سوری در جستجوی زندگی بهتر ترکیه را ترک می کنند

کنترل این بخش از سوریه را کردهای یگان های مدافع خلق، در دست دارند. دولت ترکیه، «ی پ گ» را گروهی تروریستی می داند در حالی که آمریکا حامی اصلی این گروه در سوریه است. رجب طیب اردوغان از ایالات متحده خواسته است تا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، نیروهای ی پ گ را تحت فشارقرار دهد تا این منطقه را تخلیه کنند.

مقامات ی پ گ می گویند تشکیل منطقه امن از سوی دولت ترکیه در این منطقه از سوریه، تنها بهانه ای برای پاکسازی نیروهای کرد است. منبیج، مقر اصلی ی پ گ شهری است که آنکارا و واشنگتن درباره اش در حال مذاکره هستند.

به کانال تلگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عبدالله اوجالان از زندانیان کرد ترکیه خواست به اعتصاب غذای خود پایان دهند

آمریکا به حمایت از نیروهای کرد «ی پ گ» ادامه می دهد

اردوغان بار دیگر با اعلام حمایت از حماس، نتانیاهو را با هیتلر و استالین مقایسه کرد