عقب نشینی مارین لوپن از سیاست خروج از یورو

عقب نشینی مارین لوپن از سیاست خروج از یورو
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

مارین لوپن، نامزد جبهه ملی فرانسه با انتخاب و معرفی نیکولا دوپون اینان به عنوان نخست‌وزیر احتمالی‌اش موضعی نرم‌تر نسبت به عضویت در حوزه مالی یورو گرفته و حالا می‌گوید که هرگز خواستار کنار گذاشته شدن واحد پول یورو نبوده است.

نامزد جریان راست‌افراطی بارها گفته بود که در صورت پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بر سر خروج از اتحادیه اروپا همه‌پرسی برپا می‌کند. وی تاکید کرده بود که طی شش ماهه نخست دولتش در صورتی که کشورهای عضو این اتحادیه با شروط او موافقت نکنند، موضوع خروج فرانسه از اتحادیه (فرگزیت) را پیشنهاد می‌کند.

خانم لوپن در گفت‌وگویی با روزنامه پاریزین چاپ پاریس درباره دیدگاه تازه‌اش برای پول رایج ملی توضیح داد: «من از اتحادیه اروپا می‌خواهم که یورو را از پول واحد به پول مشترک بدل سازد. واحد پولی که تاثیری بر خرید روزانه مردم ندارد بلکه تاثیرش بر تجارت بین‌المللی شرکت‌های بزرگ است.»

به نظر می‌رسد نامزد جبهه ملی در تلاش است تا دیدگاه گذشته خود را به باور برای داشتن «۲ واحد پول در یک کشور تغییر» دهد.

خانم لوپن همواره تاکید کرده است که یورو، واحد پول بانکداران است و نه مردمی که کاهش قدرت خرید و بی‌کاری عمومی را تجربه کرده‌اند.

تبلیغ برای کنار گذاشتن واحد پول یورو از سوی جریان راست افراطی با واکنش‌های منفی بسیاری در جامعه فرانسه روبرو بوده و طی هفته گذشته نیز بعنوان یک سیاست نه چندان محبوب خانم لوپن در میان هوادارانش برآورد شده است. گمان می‌رود که جبهه ملی به کناره گذاشته آن از برنامه‌اش تصمیم بگیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لوپن رقیب سابق را به نخست وزیری دولت احتمالی‌اش برگزید

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد