ترزا می خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در بریتانیا شد

ترزا می خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در بریتانیا شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا ظهر سه شنبه خواهان برگزاری انتخابات پیش از موعد در این کشور شد.

آگهی

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا ظهر سه شنبه خواهان برگزاری انتخابات پیش از موعد در این کشور شد. خانم می قرار است چهارشنبه تاریخ هشتم ژوئن را برای برگزاری این انتخابات عمومی به پارلمان پیشنهاد کند.

نخست وزیر بریتانیا با انتقاد از موضع اپوزیسیون در «تفرقه پراکنی»، این اقدام را برای رهبری قوی و با ثبات کشور چه در راستای مذاکرات «برکسیت» و چه فراتر از آن، ضروری دانست. او با تاکید بر اینکه «از روی اکراه» به این جمع بندی رسیده، گفت: «در هفته های اخیر حزب کارگر تهدید کرده علیه توافق نهایی که با اتحادیه اروپا داشتیم رای بدهد. لیبرال دمکراتها گفته اند که می خواهند بر سر تلاش های دولت مانع تراشی کنند و حزب حاکم اسکاتلند می خواهد ضد قانونی که رسما عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا را لغو کرده رای بدهد. اعضای غیر منتخب مجلس اعیان هم نشان داده اند که در هر مرحله با ما سرجنگ دارند.»

خانم می با اذعان به اکثریت شکننده محافظه کاران در پارلمان، با متهم کردن مخالفان به «اشتباه» و دست کم گرفتن عزم دولتش، تصریح کرد: «دو دستگی در وست مینستر توانایی ما را برای اجرای یک برکسیت موفق به خطر می اندازد و موجب ایجاد عدم قطعیت و بی ثباتی در کشور می شود. کاری که آنها می کنند خدشه دار کردن کاری است که ما باید در خانه بکنیم تا برای برکسیت آماده شویم و این دولت را در اتحاذ مواضعش حین مذاکره با اروپا تضعیف می کند.»

ترزا می برای برگزاری انتخابات، پیش از موعد مقرر یعنی سال ۲۰۲۰ باید همراهی دست کم دو سوم از نمایندگان پارلمان را داشته باشد.

جرمی کوربین، رهبر اصلی ترین حزب مخالف دولت یعنی حزب کارگر با استقبال از این تصمیم گفته که در پارلمان به برگزاری انتخابات زودهنگام رای خواهد داد.

از سوی دیگر تیم فرون، رهبر حزب لیبرال دموکرات هم ضمن استقبال از برگزاری انتخابات زودهنگام، آن را فرصتی برای تغییر در بریتانیا ارزیابی کرده است.

نخست وزیر بریتانیا در حالی تصمیم به برگزاری انتخابات زودهنگام گرفته که پیشتر مخالفت خود را با آن ابراز داشته بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش به تصمیم به برپایی انتخابات زودهنگام در بریتانیا

واکنش منفی بازارهای بورس اروپایی به سخنان نخست وزیر بریتانیا

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش