برزخ روابط مسکو و واشنگتن، یک روز پس از دیدار وزیر خارجه آمریکا از روسیه

برزخ روابط مسکو و واشنگتن، یک روز پس از دیدار وزیر خارجه آمریکا از روسیه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روابط واشنگتن و مسکو را در بدترین وضعیت آن توصیف کرده است.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روابط واشنگتن و مسکو را در بدترین وضعیت آن توصیف کرده است. این ارزیابی یک روز پس از دیدار روز چهارشنبه رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا از مسکو اعلام می شود. هدف دیدار او با وزیر خارجه روسیه و همینطور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری حل و فصل اختلافات دوجانبه بویژه بر سر مساله سوریه بوده است.

این درحالی است که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه رضایت خود را از این دیدار ابراز داشت و گفت: «من از دیدار دیروز خرسندم. قبل از هر چیز به این دلیل که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین گفت و گوی دو ساعته خیلی مهمی با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا داشت. شاید مذاکرات دیروز در آینده به ثمر بنشیند. اما دست کم توافق کردیم که مذاکرات در مورد موضوعاتی مهم ادامه داشته باشد.»

یکی از اختلافات اصلی دو کشور رئیس جمهوری سوریه است. آمریکا می گوید حکومت خاندان اسد به پایان راه رسیده است. از سوی دیگر روسیه هم مخالف صدور هر گونه قطعنامه ای از سوی شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با حملات شیمیایی در سوریه است و آن را وتو کرده است.

احتمالا از همین روست که دونالد ترامپ در چرخشی از موضع پیشین خود و با به رسمیت شناختن نقش ناتو، آن سازمان را «سنگری برای دفاع از صلح بین الملل» توصیف کرده است.

با این حال رئیس جمهوری آمریکا در آخرین واکنش نسبت به مناسبات کشورش با روسیه طی پیامی توییتری گفته امور دو جانبه به خوبی پیش خواهد رفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دیدار وزرای خارجه روسیه و ایالات متحده

روسیه و ایالات متحده؛ از امید به دوستی تا کشمکش بیش از پیش

واکنش روسیه و بریتانیا به حمله موشکی ایالات متحده به سوریه