پاپ فرانسیس در مراسم پنج شنبه مقدس پای ۱۲ زندانی را شستشو داد

پاپ فرانسیس در مراسم پنج شنبه مقدس پای ۱۲ زندانی را شستشو داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به مناسبت روز پنج شنبه مقدس که پنج شنبه پیش از عید پاک برگزار می شود از زندانی که محل نگهداری اعضای پیشین گروههای مافیایی در ایتالیا است دیدار…

آگهی

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به مناسبت روز پنج شنبه مقدس که پنج شنبه پیش از عید پاک برگزار می شود از زندانی که محل نگهداری اعضای پیشین گروههای مافیایی در ایتالیا است دیدار کرد.

پاپ فرانسیس در مراسمی در این زندان پای ۱۲ تن از زندانیان از جمله یک مرد مسلمان و سه زن را شستشو داد و بوسید. پاپ های قبلی این مراسم مذهبی را تنها به مردان کاتولیک محدود کرده بودند.

پاپ فرانسیس در این مراسم گفت: «در جریان این مراسم بیایید به خدا، به مسیح فکر کنیم. این مراسمی فولکوریک نیست بلکه اشاره ای برای یادآوری آنچیزی است که مسیح انجام داد.»

در سنت مسیحی پنج شنبه مقدس یادآور مراسمی است که طی آن مسیح پای رسولان را در جریان شام آخر شسشتو داد.

زندانی که پاپ از آن دیدار کرد در ۶۰ کیلومتری رم واقع است. زندانی با امنیت بسیار بالا برای اعضای پیشین گروههای مافیایی است که برای برقرار عدالت با دولت همکاری کردند و علیه گروه سابق خود شهادت داده اند.

پاپ فرانسیس در این مراسم جرایم سازمان یافته را محکوم کرد و گفت افرادی که با این گروهها همکاری کنند از کلیسا رانده می شوند اما اگر توبه کنند می توانند به کلیسا بازگردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واتیکان بر ممنوعیت فراماسون‌ شدن کاتولیک‌ها تاکید کرد

جنجال در اسرائیل بر سر لایحه پایان دادن به معافیت سربازی طلبه‌های افراطی ارتدوکس

این سه‌شنبه شب یا آن سه‌شنبه شب؟ چهارشنبه‌سوری امسال دقیقاً چه روزی است؟