اوکراین؛ استقبال از عید پاک با تخم مرغ های بزرگ رنگ شده در میدانهای کیِف

اوکراین؛ استقبال از عید پاک با تخم مرغ های بزرگ رنگ شده در میدانهای کیِف
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شهر کی یف، پایتخت اوکراین برای جشن عید پاک آماده می شود.

آگهی

شهر کی یف، پایتخت اوکراین برای جشن عید پاک آماده می شود. تخم مرغ های بزرگ رنگ شده در محوطه میان دو میدان اصلی شهر چیده شده اند.همه این تخم مرغ ها توسط نقاشان حرفه ای رنگ آمیزی و تزئین شده اند و هیچ محدودیتی برای هنرمندان در اجرای ایده های خلاق وجود ندارد.

اولا مالینکینا، برای تبدیل کردن تخم مرغ سفید پلاستیکی به زیردریایی زرد رنگ دو ماه وقت گذاشته است. او در مورد این اثر گفت: «من ایده خود را از یک آهنگ گروه بیتلز گرفتم. زیرا آهنگهای آنان درباره چیزهای چون عشق و مهربانی است. مردم به این اثر نگاه می کنند و می توانند خود را در یک زیردریایی زرد رنگ تصور کنند.»

Painted Easter eggs presented in Kiev, Ukraine. https://t.co/zX01uEYk9w via GettyImages</a> and <a href="https://twitter.com/AP_Images">AP_Imagespic.twitter.com/PRwdP96dyz

— Balt Sun Visuals (@BaltSunVisuals) 12 April 2017

برای کودکان و نوجوانان نیز رنگ آمیزی تخم مرغ ترتیب داده شده است. بعضی از آنها از آوارگان مناطق درگیر در شرق اوکراین هستند. این کودکان درک خود از مفهوم «صلح» را نقاشی کرده اند.

یکی از بازدیدکنندگان می گوید: «کودکان تخم مرغ ها را نگاه می کنند و آنها را لمس می کنند و هنر خود را نشان می دهند. در میان آنان می توانید هنرمندان واقعی پیدا کنید.»

یک دانش آموز اهل کی یف می گوید: « همه بچه های مدرسه ما اثر دستشان را روی این تخم مرغ گذاشتند. و معنی آن این است که آینده کشور ما در دست کودکان است.»

در این جشنواره عید پاک نه تنها تخم مرغ های غول پیکر بلکه تخم مرغ عید پاک سنتی اوکراین را هم می توان یافت.

خبرنگار یورونیوز در کی یف می گوید: «تخم مرغ های عید پاک تا پایان آوریل در میدانهای کی یف باقی می مانند و سپس در شهرهای مختلف اوکراین و خارج از کشور به نمایش گذاشته می شوند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آئین های عید پاک در شاخه های مختلف مسیحیت

آغاز مراسم عید پاک توسط مسیحیان جهان

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند