معمای انفجارهای دورتموند، حرکتی ضد فاشیستی یا اسلامگرایی افراطی

معمای انفجارهای دورتموند، حرکتی ضد فاشیستی یا اسلامگرایی افراطی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس آلمان در حال تحقیق پیرامون صحت و سقم نامه ای است که رد پای اسلام گرایان را در انفجارهای دیروز نشان می دهد.

آگهی

پلیس آلمان در حال تحقیق پیرامون صحت و سقم نامه ای است که رد پای اسلام گرایان را در انفجارهای دیروز نشان می دهد.

نامه دیگری نیز به یک سایت ضد فاشیستی فرستاده شده که انفجارها را به دلیل نزدیکی تیم فوتبال به نظرات نئو نازی و هواداران نژادپرست عنوان کرده است.

هر دو نامه در حال بررسی هستند.

نوشته ای که در نزدیکی وقوع انفجارها پیدا شده با بسم الله الرحمن الرحیم شروع شده و نویسنده آن مسئولیت حمله را به عهده گرفته است.

مارک بارترا، بازیکن اسپانیایی تیم بورسیا دورتموند که بر اثر انفجار بمب در کنار اتوبوس از ناحیه دست مجروح شده بود در بیمارستان جراحی و درمان شد. یک پلیس نیز که اتوبوس حامل ورزشکاران را اسکورت می کرد بر اثر ضربه ناشی از انفجار در این حادثه آسیب دیده است.

تحقیقات اولیه نشان می دهد که بمب ها دست ساز بوده اند.

مسابقه فوتبال میان دو تیم فوتبال بورسیا دورتموند و موناکو که قرار بود روز سه شنبه انجام شود، عصر سه شنبه در میان تدابیر امنیتی شدید برگزار خواهد شد.

سخنگوی پلیس دورتموند گفت: «ما با هر دو باشگاه و مقامات انتظامی تماس نزدیک داریم. البته ما نمی توانیم صد در صد امنیت را تضمین کنیم ولی حداکثر سعی مان را می کنیم تا رویداد ورزشی عصر امروز به خوبی برگزار شود.»

بعد از ظهر سه شنبه سه انفجار در نزدیکی اتوبوس حامل بازیکنان تیم فوتبال بورسیا دورتموند رخ داد که باعث زخمی شدن یکی از بازیکنان و آسیب دیدن یکی از اعضای پلیس شد. این بازیکنان برای مسابقه در برابر تیم موناکو عازم ورزشگاه بودند.

پلیس آلمان این حمله را هدفمند توصیف کرد ولی در مورد دلایل و عاملان آن هنوز توضیح روشنی ارائه نشده است. مقامات مسئول، با دقت شواهد موجود را بررسی می کنند و احتمال ساختگی بودن نامه اول را از نظر دور نمی دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازداشت ده راستگرای افراطی به اتهام برنامه‌ریزی برای حمله به مسلمانان در فرانسه

اسلام‌گرایی افراطی در غرب آلمان 'وجه زنانه' به‌خود می گیرد

دیدار بروسیا دورتموند موناکو به دلیل وقوع انفجار به تعویق افتاد