انفجار متروی سن پترزبورگ تیتر نخست مطبوعات کشورهای مختلف

انفجار متروی سن پترزبورگ تیتر نخست مطبوعات کشورهای مختلف
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کی از موضوعاتی که موجب بحث در برخی رسانه های آلمان و شبکه های اجتماعی شده عدم همراهی برلین و دیگر شهرها با نصب پرچم روسیه است.

آگهی

مطبوعات بسیاری از کشورها صفحۀ نخست شمارۀ روز سه شنبۀ خود را به انفجار متروی سن پترزبورگ اختصاص داده اند. برخی از این روزنامه ها جستجوی دو مظنون به این انفجار را برای تیتر نخست خود برگزیده اند.

روزنامه هایی مانند ال پائیس و ایندیپندنت به موضوع این انفجار با عناوینی مانند ترور و کشتار پرداخته اند. در برخی از شهرها نیز مانند تل آویو، میادین اصلی به نشانۀ همدردی با روسیه به رنگ پرچم این کشور درآمده است.

یکی از موضوعاتی که موجب بحث در برخی از منابع خبری آلمان و صفحات اجتماعی شده عدم همراهی برلین و دیگر شهرها با نصب پرچم روسیه است. برلین در حالی با عنوان اینکه این شهر خواهرخواندۀ سن پترزبورگ نبوده، از رنگین کردن بنای طاق نصرت میدان براندنبورگ به رنگ پرچم روسیه خودداری کرده که بعد از حملات در پاریس، لندن و بروکسل و حتی استانبول این بنا را به نشانۀ همدردی به رنگ پرچم این کشورها مزین کرده بود.

برلین با نیس و اورلاندو نیز خواهرخواندگی ندارد اما پس از حملات در این شهرها طاق براندنبورگ را به رنگ پرچم فرانسه و آمریکا درآورده بود.

پاریس نیز از برلین پیروی کرده و برج ایفل را که معمولا بلافاصله پس از چنین حملاتی به رنگ پرچم کشور مورد نظر درمی آید به رنگ پرچم روسیه مزین نکرده است. این امر در حالی با واکنش کاربران در صفحات اجتماعی بویژه توییتر روبرو شده که شهرداری پاریس هیچ اطلاعیه ای در مورد عدم همرنگ کردن برج ایفل با پرچم روسیه منتشر نکرده است.

.TourEiffelTweet</a> dazzling as normal, but will there be a display tonight to mark the attack in <a href="https://twitter.com/hashtag/SaintPetersburg?src=hash">#SaintPetersburg</a> ? <a href="https://t.co/RJtdSz9j9u">pic.twitter.com/RJtdSz9j9u</a></p>&mdash; Charlotte Dubenskij (CDubenskij_RT) 3 avril 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید

اولین اظهار نظر پوتین بعد از حمله موشکی و پهپادی مستقیم ایران به اسرائيل

نگارش در پشت میله‌های زندان؛ کتاب خاطرات الکسی ناوالنی به زودی منتشر خواهد شد