یکی از وزیران دولت فرانسه از ساکنان منطقه «گویان» عذرخواهی کرد

یکی از وزیران دولت فرانسه از ساکنان منطقه «گویان» عذرخواهی کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به دنبال عذرخواهی وزیر سرزمین های فرا دریایی فرانسه از مردم «گویان» مذاکرات بین معترضان در این منطقه و دولت فرانسه از سر گرفته شد.

آگهی

به دنبال عذرخواهی وزیر سرزمین های فرا دریایی فرانسه از مردم «گویان» مذاکرات بین معترضان در این منطقه و دولت فرانسه از سر گرفته شد. ساکنان «گویان» در روزهای گذشته در اعتراض به بی توجهی دولت فرانسه به مطالبات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خود تظاهرات و اعتصاب کرده بودند.

اریکا بَرِتس، وزیر سرزمین های فرا دریایی فرانسه روز پنجشنبه اظهار داشت: «افتخار من است که امروز مراتب عذرخواهی خودم را نسبت به مردم گویان ابراز کنم.»

#Guyane : “C'est à moi que revient l'honneur de dire […] toutes mes excuses au peuple Guyanais.” Ericka Bareigts pic.twitter.com/RjuBfOSX2n

— Guyane 1ère (@guyane1ere) March 30, 2017

عذرخواهی این عضو دولت فرانسه با استقبال و تشویق معترضان روبرو شد. تظاهرکنندگان پیش از این خواستار عذرخواهی دولت فرانسه بابت رویکرد خود در قبال این دپارتمان شده بودند.

ماتیاس فکل، وزیر کشور فرانسه به همراه اریکا بَرِتس برای مذاکره با معترضان به «گویان» سفر کرده اند.

یکی از معترضان می گوید: «احساس می کنیم که با ما مانند مستعمره رفتار می شود. اجازه سخن گفتن و تظاهرات نداریم. به هزینه ای که آنها اکنون اینجا صرف می کنند برای جاده ها و خدمات بهداشتی مان احتیاج داریم. این همان چیزی است که به آن نیاز داریم.»

از راهپیمایی سه شنبه گذشته معترضان در “گویان” به عنوان بزرگترین تظاهرات در تاریخ این منطقه یاد شده است. “گویان” سرزمینی به مساحت ۸۳ هزار کیلومتر مربع در شمال قاره آمریکای جنوبی است که بخشی از خاک فرانسه محسوب می شود.

#Guyane: Protesters march in French Guiana ahead of negotiations https://t.co/ifv8ZQBAhz

— Guyane 1ère (@guyane1ere) March 30, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد

حمله با چاقو به دو دختربچه در استراسبورگ فرانسه؛ مهاجم بازداشت شد

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان