تجمع مخالفان اردوغان در پایتخت سوئیس و اعتراض دولت ترکیه

تجمع مخالفان اردوغان در پایتخت سوئیس و اعتراض دولت ترکیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی تجمع معترضان دولت اردوغان در برن پایتخت سوئیس، آنکارا سفیر سوئیس در ترکیه را احضار کرد.

آگهی

در پی تجمع معترضان دولت اردوغان در برن پایتخت سوئیس، آنکارا سفیر سوئیس در ترکیه را احضار کرد.

حدود ۲۵۰ نفر از فعالان کرد روز شنبه در برابر پارلمان سوئیس در برن پایتخت بر ضد رفراندوم ۱۶ آوریل دولت رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دست به اعتراض زدند.

این تجمع اعتراضی را چند سازمان کرد، فعالان سوسیالیست و اعضای جناح چپ مخالف دولت ترکیه برگزار کردند. آنها خواستار رای «نه» به رفراندومی شدند که از نظر آنها قدرت رجب طیب اردوغان را افزایش و ترکیه را به رژیمی اقتدارگرا تبدیل می کند.

Turkey summons Swiss envoy over rally it says supported terrorism https://t.co/ye2dm4ZjdBpic.twitter.com/efRV1PXEBO

— Reuters Top News (@Reuters) March 25, 2017

رزان زهره که ۲۰ سال است بعنوان پناهنده سیاسی کرد در سوئیس زندگی می کند می گوید: «ما می ترسیم اگر به فرودگاه ترکیه پا بگذاریم، از سوی مقامات ترکیه و با اتهامات واهی دستگیر شویم.»

معترضان در این تجمع پلاکاردهایی بر ضد اردوغان حمل می کردند. در یکی از این پلاکاردها عکس آقای اردوغان کشیده شده بود که یک هفت تیر به سوی سر او نشانه رفته است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه بلافاصله به این پلاکارد واکنش نشان داد و گفت: «سازمان های تروریستی رادیکال امروز عکسی از من را در خارج از پارلمان سوئیس قرار داده اند که نشان می دهد یک هفت تیر سر من را هدف گرفته است. این چه ذهنیتی است؟ این چه نوع طرز فکری است؟ و اینکه چنین چیزی در سوئیس اتفاق می افتد.»

آقای اردوغان همچنین گفت که ترکیه ممکن است بعد از همه پرسی ماه آوریل، یک همه پرسی دیگر برگزار کند تا مردم نظرشان را درباره ادامه مذاکرات الحاق به اتحادیه اروپا ابراز کنند.

آنکارا برخی کشورهای اروپایی بویژه آلمان و هلند را متهم می کند که به کارزار «نه» به رفراندوم قانون اساسی ترکیه اجازه برگزاری تجمع می دهند اما مانع برگزاری تجمع حامیان رفراندوم می شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنش میان ترکیه و اتحادیه اروپا؛ اردوغان بدنبال بررسی مجدد مناسبات با اتحادیه اروپا

اردوغان بار دیگر مرکل را به استفاده از «راه و روش نازی ها» متهم کرد

مجمع جهانی اقتصاد ۲۰۲۴؛ تصاویری از تظاهرات حامیان محیط زیست و مخالفان سرمایه‌داری در داووس سوئیس