هویت عامل حمله لندن اعلام شد

هویت عامل حمله لندن اعلام شد
نگارش از Ali Kheradpir
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

داعش با انتشار پیامی مسوولیت حمله در لندن را برعهده گرفت.

آگهی

پلیس بریتانیا هویت عامل حمله لندن را خالد مسعود و ۵۲ ساله اعلام کرد. این اعلام ساعاتی پس از آن است که در رابطه با حمله تروریستی روز چهارشنبه در پی تفتیش ۶ محل در شهرهای لندن و بریمنگام ۸ مظنون را بازداشت شدند.

از سویی دیگر گروه «دولت اسلامی» مشهور به داعش نیز با انتشار پیامی مسوولیت حمله در لندن را برعهده گرفت. هنوز چگونگی ارتباط خالد مسعود با داعش روشن نیست.

مارک رولی، فرمانده عملیات ضد تروریسم پلیس شهری در دیدار با خبرنگاران درباره تحقیق در دست انجام گفت: «همچنان بر این عقیده هستیم و ادامه تحقیق ما هم بر آن صحه می گذارد که فرد مهاجم به تنهایی و تحت تاثیر تروریسم بین المللی اقدام کرده است. روشن است که تحقیق ادامه دارد و مدام توسعه می یابد و ما به تمرکز بر [کشف] انگیزه، آمادگی و وابستگی فرد مهاجم ادامه می دهیم.»

خالد مسعود به ضرب گلوله پلیس در برابر ساختمان پارلمان بریتانیا از پا در آمد. ترزا می، نخست وزیر بریتانیا در تازه ترین سخنرانی اش اعلام کرد که مهاجم متولد در این کشور و فردی شناخته شده برای دستگاه امنیتی بوده است.

هدایت خودرو به سوی عابران پیاده روی پل وست مینستر لندن و نیز یورش با سلاح سرد به یک افسر پلیس در محوطه بیرونی پارلمان بریتانیا در نخستین سالگرد حملات تروریستی بروکسل روی داد. در این حملات سه بمبگذار انتحاری در فرودگاه پایتخت بلژیک و یک ایستگاه مترو ۳۲ تن را کشته و بیش از ۳۰۰ تن را مجروح کردند.

WE ARE NOT AFRAID!https://t.co/v0JQbYTn92#London#Westminster#londonattack#terrorattack#terrorism#TerroristAttack#security#Englandpic.twitter.com/yW2JBHCOju

— Westminster Security (@WestminSecurity) March 22, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لندن، یک روز پس از حمله

روش های جدید حمله های تروریستی؛ آسیب زیاد و ایجاد رعب و وحشت

انتقاد از ضعف سیستم های امنیتی در هنگام وقوع حملۀ لندن