بریتانیا حمل دستگاههای الکترونیکی به داخل هواپیما را برای تمام پروازها از مبدا شش کشور مسلمان ممنوع کرد

بریتانیا حمل دستگاههای الکترونیکی به داخل هواپیما را برای تمام پروازها از مبدا شش کشور مسلمان ممنوع کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی تصمیم مقامات ایالات متحده آمریکا مبنی بر ممنوعیت حمل هرگونه دستگاه الکتریکی یا الکترونیکی بزرگتر از تلفن همراه به داخل هواپیماها توسط مسافرانی که از مبدا ۸ کشور مسلمان رهسپار آمریکا هستند، دولت

آگهی

در پی تصمیم مقامات ایالات متحده آمریکا مبنی بر ممنوعیت حمل هرگونه دستگاه الکتریکی یا الکترونیکی بزرگتر از تلفن همراه به داخل هواپیماها توسط مسافرانی که از مبدا ۸ کشور مسلمان رهسپار آمریکا هستند، دولت بریتانیا نیز دستورالعمل مشابهی را منتشر کرد.

لندن به دلیل افزایش نگرانی های امنیتی، این ممنوعیت را برای تمام پروازهای مستقیم به بریتانیا از مبدا شش کشور خاورمیانه و شمال آفریقا به اجرا گذاشت. این کشورها عبارتند از ترکیه، اردن، مصر، لبنان، تونس و عربستان سعودی.

قانون ممنوعیت آمریکا نیز شامل پروازهای خطوط هواپیمایی ۸ کشور ترکیه، اردن، مصر، عربستان سعودی، کویت، مراکش، قطر و امارات متحده عربی به آمریکا می شود.

بر خلاف مستثنی شدن خطوط هوایی آمریکا از این قانون ممنوعیت، بریتانیا اعلام کرد تمام شرکتهای هواپیمایی این کشور از جمله بریتیش ایرویز، ایزی جت و توماس کوک موظف به رعایت آن هستند.

به این ترتیب مسافران دارای دستگاه های الکترونیکی از جمله لپ تاپ، تبلت، کنسول های بازی، کتابخوان الکترونیک، دستگاههای پخش دی وی دی و دوربین عکاسی موظف هستند این اقلام را تحویل بخش بار هواپیما دهند.

در حالیکه بسیاری از خطوط هوایی خاورمیانه از جمله شرکتهای هواپیمایی اردن و عربستان سعودی اعلام کردند این دستورالعمل ها را به سرعت به اجرا خواهند گذاشت دولت ترکیه از واشنگتن خواست این قانون را لغو کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محدودیتهای تازه آمریکا برای خطوط هوایی هشت کشور مسلمان

سلمان رشدی چند شب پیش از چاقو خوردن خواب دیده بود

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش