انتقاد سفیر ترکیه از هشدار ایران به شهروندان درباره سفر به ترکیه در آستانه نوروز

انتقاد سفیر ترکیه از هشدار ایران به شهروندان درباره سفر به ترکیه در آستانه نوروز
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رضا هاکان تکین سفیر ترکیه در تهران، در گفتگو با این خبرگزاری از تلاش برخی مسئولان ایرانی برای کاهش سفر شهروندان به ترکیه در آستانه نوروز گلایه کرده است.

روز شنبه ۲۱ اسفندماه، سایت خبرگزاری میزان مصاحبه ای را از خبرنگار این خبرگزاری با بختیار اسدزاده سرکنسول ایران در استانبول منتشر کرد با عنوان: «به ترکیه سفر نکنید». در بخشی از این مصاحبه آقای اسدزاده می گوید: «بعد از کودتا ناامنی در ترکیه زیاد شده است و گروههای تروریستی از جمله داعش در اینجا{ترکیه}فعال هستند.»

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول سپس در ادامه گفتگو درباره سفر شهروندان ایران به ترکیه می گوید: «از زمانی که مقامات ترکیه وارد بحث سوریه شدند، اوضاع کشورشان تغییر کرده و ناامن شده است. توصیه می کنیم اگر کار ضروری داشتند به ترکیه سفر کنند.»

آقای هاکان تکین سفیر ترکیه در تهران در مصاحبه با ایسنا گفته است: «معاون وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه چندی پیش به تهران سفر کرده بود و در دیدار با همتای ایرانی خود تفاهم کرده بودند که همکاری‌ها در حوزه گردشگری دو کشور افزایش یابد.»

سفیر ترکیه اضافه می کند که با این حال: «وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای توصیه‌ای منتشر کرد و در آن گفت که در شرایط غیر ضروری شهروندان ایرانی از سفر به ترکیه خودداری کنند. پس از آن سرکنسول ایران در استانبول مصاحبه‌ای با یک رسانه انجام داد و در خصوص ناامنی در ترکیه و حضور داعش در این کشور گفت و تاکید کرد که ایرانی‌ها نباید به این کشور سفر کنند.»

سفیر ترکیه سپس در مقام مقایسه امنیت ترکیه با امنیت سوریه و عراق می گوید: «در حالی که دو کشوری که در چند سال گذشته درگیر جنگ داخلی هستند مقصد زیارت ایرانی‌های بوده و افردا زیادی به سوریه سفر می‌کنند و تابه حال هیچ هشداری در این زمینه داده نشده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانمارک مرد ۳۳ ساله‌ای را به تلاش برای اعمال خشونت علیه سفیر ایران در کپنهاگ متهم کرد

توئیت جنجالی سفیر سوئیس در تهران؛ نادین لوزانو به وزارت خارجه ایران احضار شد

مهمان‌دوست‌ترین شهرهای جهان کدامند؟