افشاگری جدید ویکی لیکس؛ انتشار حدود ۹هزار سند درباره جاسوسی های سیا و ام آی۵

افشاگری جدید ویکی لیکس؛ انتشار حدود ۹هزار سند درباره جاسوسی های سیا و ام آی۵
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سازمان بین المللی ویکی لیکس روز سه شنبه ۸۷۰۰ سند و فایل جدید درباره جاسوسی ها از زندگی های روزمره منتشر کرد؛ جاسوسی هایی که توسط آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» و سازمان جاسوسی انگلستان موسو

آگهی

سازمان بین المللی ویکی لیکس روز سه شنبه ۸۷۰۰ سند و فایل جدید درباره جاسوسی ها از زندگی های روزمره منتشر کرد؛ جاسوسی هایی که توسط آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» و سازمان جاسوسی انگلستان موسوم به «ام آی۵» انجام می شد.

این اسناد، جزئیات دقیقی از ابزار جاسوسی سایبری آمریکا را ارائه داده است؛ از جمله اینکه سیا چگونه می تواند به منطقه جغرافیایی کاربران، اس ام اس و مکالمات صوتی آنها و همچنین دوربین و میکروفون تلفن همراه آنها دسترسی داشته باشد.

این اسناد و افشای ابزار جاسوسی سیا می تواند اعتماد مصرف کنندگان را به سطح امنیت رایانه ها، دستگاه های تلفن همراه و حتی تلویزیون های هوشمند تضعیف کند.

رافائل ساتر، کارشناس امنیت سایبری خبرگزاری آسوشیتدپرس می گوید: «من با یک افسر پیشین سازمان سیا صحبت کردم. او به من گفت که این واقعا بد است. او گفت که به نظر می رسد یک تصفیه حساب جدی در سیا وجود دارد. او شگفت زده شد و گفت اگر مردم به دنبال این افشاگری ها شغلشان را از دست ندهند، جای تعجب دارد.»

در میان این اسناد، مدارکی وجود دارد که نشان می دهد یکی از پایگاه مهم عملیاتی هکرهای سیا برای اهدافی در اروپا، خاورمیانه و شرق آفریقا، در فرانکفورت مستقر بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افشاگران؛ خائن یا دلاور؟

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

مدیر اف بی آی: هکرهای چینی منتظر فرصت هستند تا به آمریکا حمله‌ای ویرانگر بکنند