انتخابات مجلس محلی ایرلند شمالی روز دوم مارس برگزار می شود

انتخابات مجلس محلی ایرلند شمالی روز دوم مارس برگزار می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ششمین انتخابات مجلس ایرلند شمالی روز پنجشنبه، دوم مارس در این کشور برگزار می شود.

آگهی

ششمین انتخابات مجلس ایرلند شمالی روز پنجشنبه، دوم مارس در این کشور برگزار می شود. این انتخابات زودهنگام در پی انحلال پارلمان ایرلند شمالی صورت می گیرد که در اواخر ژانویه رخ داد و موجب شکست ائتلاف میان حزب اتحادگرای دموکراتیک و شین فین شد.

ائتلاف این دو حزب ایرلند شمالی زمانی با شکست روبرو شد که مک گینس از حزب شین فین، از معاونت آرلن فاستر، وزیر اول این کشور و رهبر حزب اتحادگرای دموکراتیک استعفا داد. حزب شین فین در اعتراض به عدم کناره گیری آرلن فاستر از ریاست دولت ایرلند شمالی از معرفی جانشین برای معاونت وی اجتناب می کند و همین امر به انحلال پارلمان نیز منجر شد.

جیمز بروکنشایر، وزیر امور ایرلند شمالی در دولت بریتانیا در گفت و گوی اختصاصی با یورونیوز در این باره می گوید: « این روند سیاسی در ایرلند شمالی همچنان ادامه دارد و هدف من در حل و فصل [این مشکل] این است که بتوانیم دولت محلی را هرچه زودتر دوباره مستقر کنیم. من به چیز دیگری به جز این هدف فکر نمی کنم.»

تنش بوجود آمده میان دو حزب اتحادگرای دموکراتیک و شین فین بر سر طرحی با هزینۀ ۵۰۰ میلیون پوند برای استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر در ایرلند شمالی آغاز شد. شین فین می گوید اجرای این طرح علاوه بر وارد آوردن خسارات مالی به مردم، به حزب اتحادگرای دموکراتیک که طرفدار پیوستن به انگلستان است امکان داده تا میلیون ها پوند درآمد کسب کند.

در این انتخابات زودهنگام علاوه بر این دو حزب، شش حزب دیگر نیز شرکت می کنند و قرار است ۹۰ نماینده را به مجلس نمایندگان محلی ایرلند شمالی بفرستند. انتخابات مجمع نمایندگان این کشور در ماه مه ۲۰۱۶ با ۱۰۸ نماینده تشکیل شده بود اما در این انتخابات شمار نمایندگان کاهش یافته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟

نماینده محافظه‌کار بریتانیایی بخاطر انتساب «اسلامگرایی» به شهردار لندن از حزبش تعلیق شد

رد درخواست تجدید نظر «عروس داعش»؛ دادگاه بریتانیا حکم سلب تابعیت شمیمه بیگم را تایید کرد