تلاش مالزی برای بدست آوردن نمونه دی ان ای خویشاوندان خونی «کیم جونگ نام»

تلاش مالزی برای بدست آوردن نمونه دی ان ای خویشاوندان خونی «کیم جونگ نام»
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات مالزی حدود دو هفته پس از ترور برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور با مادۀ شیمیایی مهلک «وی ایکس» می گویند در تلاش برای تعیین قطعی هویت او…

آگهی

مقامات مالزی حدود دو هفته پس از ترور برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه کوالالامپور با مادۀ شیمیایی مهلک «وی ایکس» می گویند در تلاش برای تعیین قطعی هویت او هستند.

سوبرامانیام ساتاسیوام، وزیر بهداشت مالزی می گوید که یکی از چالش ها بدست آوردن نمونه دی ان ای از خویشاوندان خونی آقای کیم است تا هویت وی بطور قطعی تعیین شود. آقای ساتاسیوام می گوید وزرات بهداشت مالزی با پلیس این کشور امکان بدست آوردن چنین نمونه ای را بررسی می کند.

همزمان، مقامات مالزی اعلام کردند ترمینال شمارۀ ۲ فرودگاه بین المللی کوالالامپور، جایی که برادر ناتنی رهبر کره شمالی در آن با «وی ایکس» ترور شد امن و عاری از هرگونه آلودگی به این مادۀ شیمیایی است.

«کیم جونگ نام» که از پیونگ یانگ و خاندان «کیم» رانده شده و در خارج زندگی می کرد، ۱۳ فوریه وقتی که در فرودگاه کوالالامپور منتظر پرواز بعدی خود بود با «وی ایکس» مسموم و در کمتر از ۲۰ دقیقه جان سپرد.

در آن روز دو زن به آقای کیم نزدیک شدند و یکی از آنها پارچه آلوده به ماده بسیار کشنده «وی ایکس» را به سر و صورت وی کشید و بلافاصله دور شد.

«وی ایکس» مهلک ترین ماده ممنوعه در میان جنگ افزارهای شیمیایی، مایعی کهربایی رنگ، بی بو و بدون مزه است. تنها یک قطره از وی ایکس بر روی پوست با ایجاد اختلال در ایمپالس های عصبی در عرض چند دقیقه باعث مرگ می شود.

پایداری وی ایکس بر روی لباس آلوده به بخار این مادۀ شیمیایی بمدت تقریبا ۳۰ دقیقه به اندازه ای قوی است که می تواند باعث مسمومیت افراد دیگر شود.

زن مظنون اندونزیایی می گوید به او ۹۰ دلار پرداخت شده بود تا در یک برنامه دوربین مخفی به صورت یک فرد در فرودگاه روغن بچه بمالد.

پیونگ یانگ هر گونه اتهام دست داشتن در ترور برادر ناتنی رهبر کره شمالی را قویا رد و محکوم می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

متهم به ترور برادر رهبر کره شمالی: «۹۰ دلار دریافت کرده بودم»

چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟

قدرت درک زبان؛ ️سگ‌ها از کلمات ما چه می‌فهمند؟