استقبال سرد مکزیکی ها از سفر وزیر خارجه آمریکا به کشورشان

استقبال سرد مکزیکی ها از سفر وزیر خارجه آمریکا به کشورشان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دیدار رکس تیلرسون، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا از مکزیک با استقبال سرد مقام های این کشور روبرو شد؛ آنچه از آن به عنوان واکنشی به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یاد می…

آگهی

دیدار رکس تیلرسون، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا از مکزیک با استقبال سرد مقام های این کشور روبرو شد؛ آنچه از آن به عنوان واکنشی به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یاد می شود. دولت آمریکا درصدد است تا مهاجران غیرقانونی که از مرز مکزیک وارد این کشور شده اند را (صرف نظر از ملیت شان) به مکزیک بازگرداند.

دونالد ترامپ پیشتر سفر مقام های آمریکایی به مکزیک را نه چندان آسان ارزیابی کرده بود.

لویس ویدِگرای، وزیر خارجه مکزیک تدابیر دولت آمریکا را «یک جانبه و بی سابقه» توصیف کرد. او در کنار همتای آمریکایی اش در یک نشست خبر گفت: «مکزیکی ها نسبت به سیاست های ایالات متحده آمریکا نگران و آزرده خاطر هستند و آن را به زیان منافع ملی و مغایر با منافع خارجی می دانند.»

از سوی دیگر رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا می گوید تمام تلاشش را برای کاهش تنش های موجود کرده است. او در این باره گفت: « در جلساتمان مشترکا با اذعان به روابط پررنگ و حاکمیت قدرتمند دو کشور و تفاوت هایمان، به دقت به سخنان یکدیگر گوش دادیم و با صبر و حوصله اجازه دادیم تا نگرانی هایمان را مطرح کنیم.»

در حاشیه دیدار مقام های آمریکایی از مکزیک، گروهی از معترضان در بیرون ساختمات وزارت خارجه تجمع کردند. آنها با حمل پلاکاردها و سر دادن شعارهایی مخالفت خود را با سفر رکس تیلرسون و نیز سیاست های دونالد ترامپ نشان دادند. آنها در این پلاکاردها نفرت خود را نسبت به ترامپ به ابراز داشته و او را شبیه هیتلر ترسیم کرده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تلاش وزرای دولت آمریکا در سفر به مکزیک برای توجیه اظهارات دونالد ترامپ

نستور پرز سالاس، یکی از «مخوف‌ترین جنایتکاران مکزیک» و عامل قتل خانواده‌های نظامیان بازداشت شد

سناتور صریح اللهجه و دوچرخه‌سوار در مکزیک به عنوان نامزد مخالفان دولت انتخاب شد