ایران سفیر ترکیه را به وزارت خارجه احضار کرد

ایران سفیر ترکیه را به وزارت خارجه احضار کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

وزارت خارجه ایران روز دوشنبه ۲ اسفندماه، سفیر ترکیه در تهران را احضار و نسبت به مواضع اخیر مقامات بلندپایه این کشور در مورد ایران اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، ابراهیم رحیم پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ساعت ۱۴ روز دوشنبه مراتب اعتراض ایران را به رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه ابلاغ کرده است.

روز یکشنبه اول اسفندماه، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس امنیتی مونیخ طی سخنانی در مورد امنیت منطقه و معضل تروریسم از جمله گفت: «تلاش ایران این است که عراق و سوریه را به دوکشور شیعه تبدیل کند که بسیار خطرناک است.»

وزیر خارجه ترکیه همچنین در سخنان خود ایران را به فرقه گرایی متهم کرد و اظهار داشت که ترکیه با هرنوع فرقه گرایی، چه قومی و چه مذهبی مخالف است زیرا این سیاست موجب تضعیف ثبات بسیاری از کشورهای منطقه می شود.

از سوی دیگر بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز یکشنبه در واکنش به سخنان مولود چاووش اوغلو به طور غیر مستقیم ترکیه را در سودای خام بازگشت به امپراطوری دانست و گفت: «آنها باید بدانند که بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه مقصری جز آنها و برخی دیگر از کشورهای متوهم ندارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عفو‌بین‌الملل گزارش سال ۲۰۲۳ را در خصوص خشونت، سرکوب، سلب آزادی‌ها و نقض حقوق بشر در ایران منتشر کرد

محسن سازگارا به یورونیوز: درگیری نظامی با اسرائیل به سود خامنه‌ای تمام نخواهد شد

میزان هزینه‌های نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا