ترامپ: برای حفاظت از مشاغل در قاره آمریکا از نزدیک با کانادا همکاری می کنم

ترامپ: برای حفاظت از مشاغل در قاره آمریکا از نزدیک با کانادا همکاری می کنم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری مشترک با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا وعده داد که کشورش در زمینه حفاظت از مشاغل در قاره آمریکا از نزدیک با کانادا همکاری خواهد…

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری مشترک با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا وعده داد که کشورش در زمینه حفاظت از مشاغل در قاره آمریکا از نزدیک با کانادا همکاری خواهد کرد.

هر چند رئیس جمهور آمریکا از منتقدان قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) است اما لبه تیز انتقادات دونالد ترامپ تاکنون متوجه مکزیک بوده است. هر گونه تغییر در «نفتا» بر اقتصاد و وضعیت شغلی کانادا تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری با نخست وزیر کانادا در کاخ سفید اظهار داشت: «وعده می دهم که با شما همکاری داشته باشم و منافع مشترک و اصلی یکدیگر را دنبال کنیم. این امر شامل رابطه تجاری قویتر بین کانادا و آمریکا، مهاجرت و سفر بین مرزی امن، کاربردی و مسئولانه بین دو کشور و همچنین اتحاد در زمینه امنیت داخلی و بین المللی می شود.»

رهبران کانادا و ایالات متحده روز دوشنبه در حالی ملاقات کردند که در زمینه موضوع مهاجرت و پذیرش پناهجویان رویکرد کاملا متفاوتی را دنبال می کنند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در این نشست خبری اظهار داشت: «رابطه بین همسایگان نسبتا پیچیده است و همواره در همه موارد با یکدیگر توافق نداریم. اما با توجه به احترام عمیق و ادامه دار ما نسبت به یکدیگر قادر خواهیم بود از گردنه این پیچیدگی عبور کنیم و همچنان نزدیک ترین متحد و دوست یکدیگر باقی بمانیم.»

دیدار جاستین ترودو با دونالد ترامپ اولین دیدار این دو رهبر از زمان به قدرت رسیدن چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده بود. جاستین ترودو رابطه گرم و نزدیکی با باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا داشت.

نخست وزیر کانادا وعده داده بود در گفتگو با رئیس جمهور آمریکا ضمن حفظ صراحت لهجه خود رویکردی محترمانه داشته باشد.

Trump says will be ‘tweaking’ outstanding trade relationship with Canada https://t.co/0LuS4b0D3Epic.twitter.com/vfQIH67dzf

— Reuters Top News (@Reuters) February 13, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفر نخست وزیر کانادا به واشنگتن برای دیدار با دونالد ترامپ

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟