راهپیمایی حامیان مقتدی صدر در بغداد؛ «نه به فساد، آری به اصلاحات»

راهپیمایی حامیان مقتدی صدر در بغداد؛ «نه به فساد، آری به اصلاحات»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هزاران نفر از حامیان مقتدی صدر روحانی شیعه معترض عراقی در پی فراخوان او برای مبارزه با فساد در کشور، روز شنبه به خیایان های بغداد آمدند.

آگهی

هزاران نفر از حامیان مقتدی صدر روحانی شیعه معترض عراقی در پی فراخوان او برای مبارزه با فساد در کشور، روز شنبه به خیایان های بغداد آمدند. از جمله خواسته های معترضان تغییر ترکیب کمیسیون ناظر بر انتخابات محلی عراق در ماه سپتامبر خواهد بود.

«نه به فساد، آری به اصلاحات» از شعارهای معترضان در میدان تحریر بغداد بود.

علی، یکی از معترضان می گوید: «ما خواهان تغییر دولت هستیم. می خواهیم که مردم وطن دوست به جای آنها دولت را در دست بگیرند و بازسازی عراق را شروع کنند. انتخابات در کشور دستکاری شده و این شرم آور است. هر ۴ سال یکبار همان افراد فاسد انتخاب می شوند. ما به مردم صادق و درستکار نیاز داریم.»

درگیری میان معترضان و پلیس تا این لحظه باعث کشته شدن یک پلیس و زخمی شدن ۷ پلیس دیگر شده است. از سوی دیگر گاز اشک آور شلیک شده توسط پلیس به برخی از معترضان آسیب وارد کرده اما آسیب جدی و انتقال به بیمارستان تا این لحظه گزارش نشده است.

مقتدی صدر خواستار اصلاحات اساسی در دولت و دادگاهی شدن همه «سیاستمداران فاسد» است.

عراق با بحران اقتصادی و مشکلات در ارائه خدمات عمومی با مردم و از سوی دیگر جنگ فرسایشی با داعش در ناحیه موصل نارضایتی در این کشور را افزایش داده است.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق از معترضان خواسته است که آرامش خود را حفظ کنند و پیرو قانون باشند.

نخست وزیر عراق همچنین روز شنبه در تماسی تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفتگو کرد. آقای عبادی در این تماس به آقای ترامپ گفته است که عراق در هیچ درگیری منطقه ای یا بین المللی که به فاجعه برای منطقه و عراق بیانجامد شرکت نخواهد کرد. وی همچنین خواستار لغو ممنوعیت ورود عراقی ها به آمریکا شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت عراق خواهان محاکمه افسران پلیسِ متهم به اعمال شکنجه شد

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

ادعای تازه حوزه علمیه امام خمینی: صدیقی شخصاً با حضور در دفترخانه سند انتقال ملک را امضا کرده است