روسای جمهوری ایتالیا و تونس با یکدیگر دیدار کردند

روسای جمهوری ایتالیا و تونس با یکدیگر دیدار کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روسای جمهوری ایتالیا و تونس روز چهارشنبه در رم با یکدیگر دیدار و بر سر همکاری های دوجانبه بویژه در مورد مهاجرانی که از تونس و دیگر کشورهای آفریقایی خود را به ایتالیا می رسانند، گفت و گو…

آگهی

روسای جمهوری ایتالیا و تونس روز چهارشنبه در رم با یکدیگر دیدار و بر سر همکاری های دوجانبه بویژه در مورد مهاجرانی که از تونس و دیگر کشورهای آفریقایی خود را به ایتالیا می رسانند، گفت و گو کردند.

کمک های مالی به تونس برای راه اندازی اقتصاد این کشور، اشتغالزایی و تقویت همکاریهای امنیتی از جمله مواردی بود که در این دیدار مطرح شد.

باجی قائد اسبسی، رئیس جمهوری تونس در کنفرانس خبری مشترک گفت : «اروپا نیاز به پروژه های جهانی، یکپارچه و استراتژیک دارد تا بتواند با همکاری نزدیک با کشورهای جنوب مدیترانه در جهت کنترل بهتر این منطقه گام بردارد. به این ترتیب صلح و امنیت به کشورهای ما بازخواهد گشت.»

همزمان با این دیدار، دولت ایتالیا نیز طرح جدیدی را در رابطه با سیاست های مهاجرپذیری این کشور ارائه کرده است. به گفتۀ وزیر مهاجرت ایتالیات، این طرح برای استقرار بهتر پناهجویانی که شرایط دریافت پناهندگی در این کشور را دارند و همزمان اخراج دیگر مهاجران فاقد این شرایط با حفظ حرمت انسانی آنهاست.

از سال ۲۰۱۴ به اینسو دست کم ۵۰۰ هزار مهاجر وارد ایتالیا شده اند که از این میان تنها ۱۷۵ هزار درخواست پناهندگی به این کشور را ارائه داده اند.

دولت ایتالیا می گوید در طرح جدید تراکم جمعیتی شهرها برای توزیع پناهجویان و همچنین توانایی مالی این شهرها مورد توجه قرار گرفته و بعنوان مثال هر ۱۰۰۰ جمعیت محلی تنها قابلیت پذیرایی از ۲ پناهجو را دارد و سهمیه بندی شهرها نیز بر همین اساس صورت خواهد گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟