کارزار انتخابات فرانسه؛ رسوایی و حاشیه های پررنگ تر از متن

کارزار انتخابات فرانسه؛ رسوایی و حاشیه های پررنگ تر از متن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه با جنجال های زیادی همراه شده و رسوایی مالی پنه لوپه، همسر فرانسوآ فیون، نامزد جمهوریخواهان فرانسه برای ریاست جمهوری ۲۰۱۷ این کشور در مرکز این رسوایی ها قرار…

آگهی

کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری فرانسه با جنجال های زیادی همراه شده و رسوایی مالی پنه لوپه، همسر فرانسوآ فیون، نامزد جمهوریخواهان فرانسه برای ریاست جمهوری ۲۰۱۷ این کشور در مرکز این رسوایی ها قرار دارد.

هفته نامۀ «کنر آنشنه» یا اردک زنجیری در تازه ترین خبر اعلام کرده است پنه لوپه علاوه بر دریافت حقوق برای یک شغل ساختگی، مبلغ ۴۵۰۰۰ یورو نیز بعنوان بازخرید دریافت کرده است.

همزمان با ادامۀ تحقیقات در مورد این جنجال مالی نامزد جمهوریخواهان، پروندۀ معروف به «بیگمالیون» بر سر سواستفاده مالی نیکلا سارکوزی، نامزد شکست خوردۀ این حزب نیز مجددا به جریان افتاده و رسیدگی به اتهامات وی بزودی آغاز می شود. نیکلا سارکوزی در جریان رسوایی مالی موسوم به پنه لوپه فیون، از نامزد جمهوریخواهان حمایت کرده است.

در ادامۀ این کارزار انتخاباتی و در حالیکه نظرسنجی ها امانوئل مکرون، نامزد مستقل را با ۲۳ درصد، شانس دوم برای راهیابی به دور دوم انتخابات معرفی می کند، شایعاتی مبنی بر «همجنس گرا» بودن وی پخش شده است. امانوئل مکرون داشتن هرگونه رابطه مخفیانه یا زندگی دوگانه با ماتئو گاله، رئیس رادیو فرانسه را رد و تاکید کرده است روز و شبش را با همسرش می گذراند که در این کارزار در کنار او قرار دارد.

مارین لوپن، نامزد جبهۀ ملی نیز از سوی پارلمان اروپا به استفاده از منابع مالی این نهاد اروپایی و پرداخت بیش از ۳۴۰ هزار یورو به دستیاران خود برای شغل های ساختگی متهم شده در حالیکه این افراد در این حزب شاغل بوده و هرگز در پارلمان اروپا سمتی نداشته اند.

France's Macron dismisses affair as rival Fillon battles scandal https://t.co/FN5r8ycRILpic.twitter.com/4IP6p3POMz

— Reuters Top News (@Reuters) 7 février 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چالشهای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه: فساد مالی چهره های سیاسی

نیکلا سارکوزی بار دیگر به دادگاه می رود

قوانین عجیب فرانسه؛ از ممنوعیت برهنگی در خانه تا مخالفت والدین با ازدواج فرزندان