ادامه اعتراضات در رومانی احتمالا دولت را وادار به عقب نشینی کند

ادامه اعتراضات در رومانی احتمالا دولت را وادار به عقب نشینی کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اعتراضات ضد دولتی در بخارست، پایتخت رومانی ظاهرا نتیجه بخش بوده است.

آگهی

اعتراضات ضد دولتی در بخارست، پایتخت رومانی ظاهرا نتیجه بخش بوده است. رهبر حزب حاکم سوسیال دموکرات روز یکشنبه اعلام کرد که دولت احتمالا از تصمیم جنجال برانگیز خود عقب نشینی خواهد کرد.

حکم جدید دولت که به باور مخالفان زمینه تخفیف برخی جرائم مرتبط با فساد اداری را فراهم می آورد از هفته گذشته موج گسترده و کم سابقه ای از اعتراض ها را در پایتخت برانگیخت.

یکی از این معترضان در این زمینه گفت: «ما به دنبال تغییرات هستیم. امیدوارم وقتی دختربچه ام از خواب بیدار می شود با دنیای بهتری روبرو شود. ما این روزهایی که مملو از کابوس های وحشتناک است را فراموش خواهیم کرد.»

به باور معترضان دولت با صدور این حکم امکانی برای آزادی دهها نفر از مقام های وابسته به حزب حاکم را فراهم می کند که متهم به فساد مالی هستند. حال آنکه دولت هدف از حکم مذکور را کاستن از جمعیت زندان های شلوغ کشور اعلام کرده است.

دامنه واکنش ها به این حکم مقام های سیاسی را هم فرا گرفت. هفته گذشته فلورین جیانو، وزیر تجارت و بازرگانی رومانی، در اعتراض به آن از مقام خود کناره گیری کرد.

در عرصه بین المللی هم شماری از کشورها از جمله فرانسه، آلمان و آمریکا طی هشداری حکم مذکور را تهدیدی برای روابط رومانی با اتحادیه اروپا، ناتو و همینطور اعتبار بین‎المللی این کشور خواندند.

Romania is experiencing its biggest mass demonstrations since the protests that overthrew Nicolae Ceaușescu in 1989. https://t.co/wKmPHHTAGXpic.twitter.com/2p9s5H1q70

— Foreign Policy (@ForeignPolicy) February 2, 2017

Latest pictures from demonstrations in #Romania – even bigger crowds expected Sunday. No sign of govt backing down. https://t.co/Wi2r2S4Wi8pic.twitter.com/LfLvM3neuK

— Andrew Byrne (@aqbyrne) February 2, 2017

Romania corruption protests: What has sparked the anti-government demonstrations? https://t.co/Sr7aSpjmTK ^ITV pic.twitter.com/rM7hyyDHzE

— The Page (@_ThePage) February 2, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا رومانیایی ها با اصلاحات در قوانین ضدفساد مخالف هستند؟

دولت رومانی به حکم دیوان حقوق بشر اروپا در زمینه حقوق همجنسگراها تمکین نخواهد کرد

رومانی از یافتن قطعه پهپاد در خاک خود خبر داد؛ نگرانی‌ها از گسترش جنگ اوکراین به کشورهای منطقه