«پنه لوپ گیت»؛ طوفان در اردوگاه جمهوریخواهان فرانسه

«پنه لوپ گیت»؛ طوفان در اردوگاه جمهوریخواهان فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فضای سیاسی فرانسه ملتهب پرونده پنه لوپ فیون همسر فرانسوا فیون کاندیدای جمهوریخواهان فرانسه برای انتخابات ریاست جمهوری است که علی رغم حملات روزهای اخیر همچنان به کارزار انتخاباتی اش ادامه می…

آگهی

فضای سیاسی فرانسه ملتهب پرونده پنه لوپ فیون همسر فرانسوا فیون کاندیدای جمهوریخواهان فرانسه برای انتخابات ریاست جمهوری است که علی رغم حملات روزهای اخیر همچنان به کارزار انتخاباتی اش ادامه می دهد.

فرانسوا فیون روز پنج شنبه در میان هوادارانش گفت که علیه حملاتی که ناعادلانه او را هدف قرار گرفته مبارزه می کند.

آقای فیون افزود: «امیدوارم که دستگاه قضایی به سرعت به این موضوع رسیدگی کند اما نمی توانم انکار کنم که واقعا خشمگین ام، خشمی همراه با خونسردی در برابر کلیت باندی که از کار مخرب شان خوشحال اند.»

Ces attaques ne sortent pas de nulle part. Elles ont été soigneusement mijotées dans les arrière-cuisines des officines qu’on découvrira. pic.twitter.com/Dl5RLwotLX

— François Fillon (@FrancoisFillon) February 2, 2017

فرانسوا فیون متهم است که به همسرش تحت عنوان «دستیار» برای سالها حقوق پرداخت کرده است، شغلی که گفته می شود غیر واقعی است. مبلغ پرداختی به خانم فیون بالغ بر صدها هزار یوروست.

شبکه دو تلویزیون فرانسه پنج شنبه شب و تنها ساعاتی بعد از سخنرانی آقای فیون در کارزار انتخاباتی اش، فیلمی از مصاحبه سال ۲۰۰۷ پنه لوپ فیون با تلگراف پخش کرد. خانم فیون در این مصاحبه می گوید: «من هرگز دستیار همسرم نبوده ام.»

#PenelopeGate VO “I’ve never been actually his assistant whatsoever. I don’t deal w his communication”#EnvoyeSpecialpic.twitter.com/U5XFA1zsYe

— ScPoGrenobleOfficieu (@iepgrenoble) February 2, 2017

فرانسوا فیون که اکنون از سوی برخی حامیانش تحت فشار کنارگیری از انتخابات است هر روز از هوادارانش کاسته می شود و بر اساس یک نظرسنجی تازه در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در رقابت با امانوئل ماکرون و مارین لوپن، شکست خواهد خورد.

از سوی دیگر پرونده دیگری برای مارین لوپن رهبر راست های افراطی فرانسه باز شده است که او نیز برای شغل های ساختگی دستیارانش بیش از ۳۰۰ هزار یورو پرداخته است. روزنامه نگاری که روز پنج شنبه تلاش داشت از خانم لوپن در اینباره سوال بپرسد از سوی بادیگاردهای مارین لوپن به زور بیرون انداخته شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند