راننده های متخلف در کدام کشورها بیشتر جریمه می شوند؟

راننده های متخلف در کدام کشورها بیشتر جریمه می شوند؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رانندگی با سرعت بالا خطرناک است و منجر به تصادفات جاده ای می شود.

آگهی

رانندگی با سرعت بالا خطرناک است و منجر به تصادفات جاده ای می شود. اما محدودیت سرعت در جاده های مختلف در اروپا متفاوت است و جریمه سرعت غیرمجاز هم در همه کشورها یکسان نیست.

بریتانیا، فنلاند و سوئیس جزء کشورهایی هستند که در آنها میزان جریمه به درآمد راننده بستگی دارد.

از ۲۴ آوریل سال ۲۰۱۷ نرخ جریمه سرعت غیر مجاز در جاده ها و آزادراه های انگلستان و ولز تغییر خواهد کرد.

تا کنون راننده ای که با سرعت ۱۶۱ کیلومتر در ساعت در آزادراه های انگلستان یا ولز رانندگی می کرد، باید معادل ۱۰۰ درصد از درآمد هفتگی اش جریمه می پرداخت. اما از این تاریخ نرخ جریمه ۱۵۰ درصد درآمد یک هفته او خواهد بود.

البته سقف شدیدترین جرایم رانندگی در آزادراههای بریتانیا ۲.۹۳۴ یورو (۲۵۰۰ پوند) است.

سوییس سقف جریمه ندارد و شاید به همین دلیل رکورد سنگین ترین جریمه برای رانندگی با سرعت بیش از حد مجاز متعلق به سوییس است.

یکی از میلیونرها که به دلیل راندن با سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت در بزرگراهی دستگیر شد که حداکثر سرعت مجاز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت بود نزدیک به سیصدهزار یورو جریمه شد.

حداقل جریمه برای سنگین ترین جرایم رانندگی در سوییس از اغلب همسایگانش، بیشتر است. جریمه ای روزانه بر حسب درآمد شخص تعیین می شود که از ۳۰ فرانک سوییس (۲۸ یورو) آغاز می شود. این عدد پایه در ۱۲۰ ضرب می شود، یعنی کم درآمدترین افراد حدود ۳۳۳۰ یورو جریمه می شوند.

در بین کشورهایی که نرخ جریمه به درآمد فرد متخلف ارتباط ندارد، بلژیک بیشترین مقدار جریمه برای جرایم سنگین رانندگی را دارد.

لهستان و بلغارستان دستکم در بعضی جاده ها به رانندگان اجازه می دهند با سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کنند که بیشترین سرعت مجاز در اروپاست.

حداکثر سرعت مجاز در مالت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است که سختگیرانه ترین حد سرعت در اروپاست.

با این وجود در اکثریت کشورهای اروپا حداکثر سرعت مجاز بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است.

در حالی که در مورد حداکثر سرعت مجاز تا حدی هماهنگی وجود دارد وقتی صحبت از جریمه ها باشد داستان عوض می شود و بسته به اینکه در کجای اروپا رانندگی کنید جریمه بسیار فرق می کند.

در دانمارک باید با سرعتی دو برابر سرعت مجاز یعنی با سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت برانید تا بیشتر جریمه را دریافت کنید که ۲۰۱۱ یورو است.

اما در ایرلند که حداکثر سرعت مجاز ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است وقتی ۴۰ کیلومتر بر ساعت بیش از حد مجاز راندید حداکثر جریمه شامل شما می شود و حداقل در تئوری فرقی نمی کند که سرعتتان ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت باشد یا ۲۴۰ کیلومتر که دو برابر حداکثر سرعت مجاز است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خطرناکترین کشورهای اروپایی برای رانندگی کجاست؟

آلمان عوارض جدیدی برای رانندگی خودروهای خارجی در بزرگراهها تعیین کرد

انحراف و واژگونی یک دستگاه اتوبوس در شرق آلمان دست کم ۵ کشته برجای گذاشت