کاندیداهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه مشخص شدند

کاندیداهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه مشخص شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بنوآ آمون روز یک شنبه با پیروزی بر مانوئل والس نخست وزیر پیشین فرانسه، نامزدی سوسیالیست های این کشور برای انتخابات ریاست جمهوری را کسب کرد؛ انتخاباتی که حدود سه ماه دیگر برگزار می…

آگهی

بنوآ آمون روز یک شنبه با پیروزی بر مانوئل والس نخست وزیر پیشین فرانسه، نامزدی سوسیالیست های این کشور برای انتخابات ریاست جمهوری را کسب کرد؛ انتخاباتی که حدود سه ماه دیگر برگزار می شود.

بنوآ آمون که خود را نماینده «قلب چپ های فرانسه» معرفی می کند، در سخنرانی پیروزی اش گفت: «امشب، چپ سر بلند کرده و به سوی آینده نظر دارد و می خواهد پیروز شود. ما برخی تفاوت هایمان را در مبارزات انتخاباتی درون حزبی مطرح کردیم اما می خواهیم بگوییم و من هم باور دارم که این تفاوت ها وقتی موضوع بر سر رویارویی با مخالفان واقعی باشد، غیر قابل فائق آمدن نیست.»

برای چپ ها و راست های سنتی، رقیب شماره یک مارین لوپن از حزب راست افراطی جبهه ملی است. مارین لوپن پیروزی دونالد ترامپ را همانند برکسیت ستایش کرده است. نظرسنجی ها گویای آنست که او در دور اول انتخابات نفر اول خواهد بود.

مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه می گوید: «ما آماده ایم، مصمم و سازماندهی شده. اما فراتر از مبارزات انتخاباتی، من در طول این ماهها خود را آماده دوره ریاست جمهوری کرده ام.»

جمهوریخواهان فرانسه یا جناح راست این کشور در ماه نوامبر، فرانسوا فیون را به عنوان نامزد خود انتخاب کرد. فرانسوا فیون در هفته گذشته با پیامدهای رسوایی مالی مربوط به همسرش مواجه شد که طی چندین سال زیر عنوان شغلی ساختگی بیش از ۵۰۰ هزار یورو درآمد کسب کرده است. فیون باید بتواند از زیر این رسوایی بار دیگر سر بلند کند.

François et Penelope Fillon entendus par la police https://t.co/LWkYSR23l8

— Le Monde (@lemondefr) January 30, 2017

فرانسوا فیون در گردهمایی روز یکشنبه در پاریس گفت: «در برابر جناحی که دنبال بی حس کردم مردم است، من کاندیدای کار و افزایش قدرت خرید مردم هستم زیرا کشوری که بیشتر کار کند، بیشتر درآمد خواهد داشت.»

انتخابات ریاست جمهوری سال جاری فرانسه به نظر می رسد از حالت دو قطبی خارج شده است و هیچ یک از کاندیداها از راست تا چپ قادر نیستند بیشتر از ۲۰ درصد آراء را کسب کنند. برای بنوآ آمون کاندیدای سوسیالیست ها، چالش اصلی متحد کردن چپ ها و سبزهاست.

اگر برنامه بنوآ آمون برای سبزها جذاب باشد، اما برای ژان لوک ملانشون که با جنبش «فرانسه تسلیم ناپذیر» وارد انتخابات ریاست جمهوری سال جاری فرانسه شده، وضعیت دشوار تر است و بنوآ آمون باید بتواند او را جذب برنامه خود کند که تاکنون با هرگونه ائتلافی مخالفت کرده است.

اما برای امانوئل ماکرون، تقریبا قطعی است که او حاضر به مذاکره برای ائتلاف نیست. ماکرون، سوسیالیست سابق، در وضعیتی مابین چپ ها و راست ها و بطور مستقل وارد انتخابات شده است و بخشی از چپ ها و هواداران راست میانه و همچنین بخشی از هواداران حزب سوسیالیست گرایش به او دارند. با این حال سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هنوز هیچ چیز درباره ائتلاف یا عدم ائتلاف بین کاندیداها قطعی نیست و باید دید آیا در صحنه سیاست فرانسه نیز همه چیز قابل مذاکره است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسوا فیون اتهامات مرتبط با رسوایی مالی مرتبط با خانواده اش را «افترایی حرفه ایی» خواند

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت