کرنر: موناکو صدر جدول لوشامپیونه را از دست نداد

کرنر: موناکو صدر جدول لوشامپیونه را از دست نداد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به کرنر خوش آمدید.

آگهی

به کرنر خوش آمدید. در فرانسه، موناکو و پاری سن ژرمن روز یکشنبه در دیداری حساس برای صدرنشینی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. در حالیکه به نظر می رسید مسابقه بدون گل به پایان خواهد رسید، دو تیم در دقایق پایانی از خواب بیدار شدند و گلزنی کردند. یکی از این دو تیم اینک صدر را در اختیار دارد.

گلزنی کاوانی در شب یک امتیازی
پاری سن ژرمن با چهار قهرمانی در لوشامپیونه در خانه متوقف شد و دو امتیاز حساس را در کورس قهرمانی از دست داد. پاریسی ها برغم میزبانی در این دیدار نتوانستند نقشه های سرمربی خود را برای برتری در میدان به خوبی اجرا کنند. در شبی که غیبت وراتی، هافبک ایتالیایی و بازیساز پاری سن ژرمن بسیار به چشم می آمد، کاوانی در دقیقه ۸۱ نخستین گل مسابقه را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

در حالیکه به نظر می رسید مسابقه با همین نتیجه به پایان می رسد، برناردو سیلوا در دقیقه سوم وقت های اضافه، گل تساوی را وارد دروازه میزبان کرد تا موناکو با ۹۴ امتیاز همچنان در صدر جدول باقی بماند. پاری سن ژرمن نیز با این تساوی خانگی ۴۶ امتیازی شد و مکان سوم جدول را حفظ کرد.

بالاترین و پایین ترین

ببینیم کدامیک از بازیکنان این مسابقه جزو منتخبین بخش بالاترین و پایین ترین هفته هستند:

-ادینسون کاوانی به دلیل گلزنی مقابل موناکو نخستین گزینه بخش بالاترین است. این مهاجم اروگوئه ای با ۱۱۰ گلی که برای پاری سن ژرمن به ثمر رسانده، پس از زلاتان ابراهیمویچ دومین گلزن برتر این باشگاه به حساب می آید. زلاتان در مدت حضور خود در پاری سن ژرمن ۱۵۶ گل برای این تیم به ثمر رساند.

- برناردو سیلوا دومین انتخاب بخش بالاترین هفته است. هافبک پرتغالی و ۲۲ ساله تیم موناکو که گل تساوی مسابقه را در وقت های اضافه بازی به ثمر رساند، تاکنون ۷ گل برای تیم اش به ثبت رسانده و از پدیده های فصل آینده فوتبال اروپا محسوب می شود.

- کوین تراپ تنها گزینه بخش پایین ترین هفته است. دروازه بان پاری سن ژرمن با مصدومیت در این مسابقه، شانس حضور مقابل بارسلون در لیگ قهرمانان را از دست داد.

بهترین گلزنان اروپا
اگر فکر می کنید کریستیانو رونالدو یا لیونل مسی در صدر جدول بهترین گلزنان اروپا قرار دارند سخت در اشتباهید. در کمال شگفتی دو تن از بهترین گلزنان این فصل به لو شامپیونه تعلق دارند.

- ادینسون کاوانی با ۲۱ گلی که در ۲۰ مسابقه در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانی فرانسه به ثمر رسانده جایگاه نخست را در جدول گلزنان اروپا در اختیار دارد. این مهاجم اروگوئه ای به طور متوسط هر ۷۴ دقیقه یکبار برای پاری سن ژرمن گلزنی کرده است. ال ماتادور که در سال ۲۰۱۳ عنوان بهترین گلزن کالچو را با تیم ناپل از آن خود کرد امیدوار است برای نخستین بار در لوشامپیونه نیز به این عنوان دست پیدا کند.

- رقیب جدی کاوانی برای کسب این عنوان در فرانسه، الکساندر لاکازت است. مهاجم ۲۵ ساله تیم المپیک لیون در ۱۷ مسابقه، ۱۸ بار برای تیم اش گلزنی کرده است. او که پیش از این در سال ۲۰۱۵ عنوان آقای گلی لوشامپیونه را بالاتر از زلاتان از آن خود کرده بود، امیدوار است پس از سه فصل متوالی تعداد گل های خود را از عدد ۲۰ بگذراند.

پیش بینی نتایج
گروه ورزش یورونیوز نتیجه برخی از دیدارهای مهم آتی را پیش بینی کرده است. شما هم می توانید از طریق هشتک #thecornerscores دیدگاه های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

- در اسپانیا، بارسلون ۳ بر ۱ اتلتیکو بیلبائو را شکست می دهد.

- در انگلیس، دیدار چلسی و آرسنال ۲ بر ۲ مساوی به پایان می رسد.

- در ایتالیا، یوونتوس ۱ بر ۰ در خانه اینتر میلان را از پیش رو برمی دارد.

- در فرانسه، موناکو ۲ بر ۱ از سد تیم نیس می گذرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رکوردشکی‌های تیم ملی فوتبال فرانسه در شب هت‌تریک امباپه؛ خروس‌ها جبل‌الطارق را گلباران کردند

لغو مسابقه لیون و مارسی؛ دولت فرانسه خشونت در ورزشگاه‌ها را «غیرقابل قبول» خواند

استقبال ده‌ها هزار نفر در کپنهاگ از یوناس وینگگارد قهرمان مسابقات تور دو فرانس