وعده های ترامپ به خودروسازان آمریکایی

وعده های ترامپ به خودروسازان آمریکایی
نگارش از Pooneh Irani
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا خودروسازان این کشور را به افزایش تولید در داخل و افزایش اشتغال ترغیب کرد.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا خودروسازان این کشور را به افزایش تولید در داخل و افزایش اشتغال ترغیب کرد.

آقای ترامپ در دیداری با مدیران شرکت های جنرال موتورز، فورد و فیات کرایسلر در کاخ سفید گفت که می خواهد شاهد ساخته شدن کارخانه های خودروسازی بیشتری در داخل ایالات متحده باشد.

او در جمع خودروسازان گفت: «ما تولید را به آمریکا بازخواهیم گرداند. ما مالیات و قوانین غیرضروری را به میزان قابل ملاحظه ای کم خواهیم کرد. ما قوانین می خواهیم ولی قوانین واقعی که معنی بدهند. ما این روند را برای خودروسازان و برای همه کسانی که می خواهند در آمریکا کسب و کار داشته باشند، بسیار آسانتر خواهیم کرد. من فکر می کنم شما شرایط جدید را بسیار مهمان نواز خواهید یافت.»

دونالد ترامپ پیش تر با انتقاد از خودروسازانی که تولیدات خود را در مکزیک یا کشورهای دیگر انجام می دهند، تهدید کرده بود که تعرفه واردات خودرو به آمریکا را ۳۵ درصد افزایش خواهد داد.

او گفت: «من تا حد زیادی طرفدار محیط زیست هستم، به آن باور دارم. اما از کنترل خارج شده است. و اکنون قصد داریم به شما مجوز بدهیم یا اگر مجوز ندهیم، خیلی زود به شما اطلاع می دهیم. اما به طور کلی شما مجوز را دریافت خواهید کرد. قرار است ما بسیار دوستانه باشیم.»

پیش از دیدار با دونالد ترامپ، خودروسازی فورد اعلام کرد ۷۰۰ میلیون دلار برای گسترش فعالیت کارخانه اش در میشیگان هزینه خواهد کرد و جنرال موتورز و فیات کرایسلر نیز از سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در تولید داخلی خبر داده اند.

در سالهای اخیر خودروسازان آمریکا تمایلی به بازکردن کارخانه جدید در این کشور نداشته و تنها کارخانه های موجود را گسترش داده اند.

Will be meeting at 9:00 with top automobile executives concerning jobs in America. I want new plants to be built here for cars sold here!

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) January 24, 2017

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استقبال دونالد ترامپ از سرمایه گذاری فیات کرایسلر در آمریکا

فورد بدلیل توقف پروژه تاسیس کارخانه در مکزیک باید کمکهای این کشور را پس دهد

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟