نقش اروپا و روسیه در آیندۀ جهان از موضوعات دومین روز اجلاس داووس بود

نقش اروپا و روسیه در آیندۀ جهان از موضوعات دومین روز اجلاس داووس بود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در دومین روز از اجلاس جهانی اقتصاد در داووس که از روز سه شنبه آغاز شده است، پی یر موسکوویسی، کمیسیر امور، مالیاتی، گمرکی و اقتصادی اتحادیۀ اروپا در نشستی با حضور صاحبان موسسات بزرگ صنعتی و تجاری شرکت

آگهی

در دومین روز از اجلاس جهانی اقتصاد در داووس که از روز سه شنبه آغاز شده است، پی یر موسکوویسی، کمیسیر امور، مالیاتی، گمرکی و اقتصادی اتحادیۀ اروپا در نشستی با حضور صاحبان موسسات بزرگ صنعتی و تجاری شرکت کرد و به پرسشهای حاضران در مورد برکسیت و آیندۀ اقتصادی این اتحادیه پاسخ داد.

کمیسر امور اقتصادی اتحادیۀ اروپا با ابراز تاسف از خروج بریتانیا از این اتحادیه می گوید: « این یک زنگ بیداری برای همه ماست و باید بیشتر از گذشته با یکدیگر همکاری کنیم و اتحاد بهترین راه برای همکاری های کشورهای عضو است. ضمن آنکه اروپا همچنان در آینده حاضر خواهد بود و می توانم بگویم که یورو نیز خواهد بود. با اینحال ما باید اقداماتی را انجام بدهیم که برای ایجاد همگرایی بین اقتصاد ما ضروریست.»

از دیگر موضوعات مطرح شده در دومین روز از اجلاس داووس، نقش روسیه در جهان و رابطه این کشور با آمریکا بود.

جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا که روز بیستم ژانویه همراه با وی از دولت خداحافظی می کند، در این باره گفت: « به عبارت ساده اگر بگویم، آقای پوتین چشم انداز متفاوتی از آینده دارد. او به دنبال بازگشت به دنیایی است که در آن نیروی نظامی خود را به نمایش بگذارد در حالیکه فساد و جنایت کشورهای ضعیف تر را به لب خط [سقوط] بکشاند.»

خبرنگار اعزامی یورونیوز در پایان دومین روز از اجلاس جهانی داووس می گوید: «فردا در سومین روز از این اجلاس، ترزا می، نخست وزیر بریتانیا حضور خواهد داشت و دربارۀ برکیست سخنرانی خواهد کرد. روز پنجشنبه همچنین نشستی با موضوع روسیه و با مجری گری ایزابل کومار، گزارشگر یورونیوز در داووس برگزار می شود.»

اجلاس داووس روز جمعه بیستم ژانویه به کار چهار روزۀ خود پایان می دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحلیف دونالد ترامپ محور اصلی گفتگوها در داوس، مجمع جهانی اقتصاد

گفتگو در مجمع جهانی اقتصاد در داووس؛ نقش روسیه در مناسبات قدرت در جهان امروز

نتایج تحقیقات تازه در بریتانیا: کارگران مهاجر پس از برکسیت با خطر برده‌داری مدرن و استثمار مواجه‌اند