تظاهرات سراسری در دفاع از حقوق زنان همزمان با بیست و یکم ژانویه

تظاهرات سراسری در دفاع از حقوق زنان همزمان با بیست و یکم ژانویه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

زنان سراسر آمریکا قصد دارند روز بیست و یکم ژانویه یعنی یک روز بعد از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ در راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی زنان در واشنگتن» شرکت کرده و اعتراض خود را به سخنان وی علیه زنان و

آگهی

زنان سراسر آمریکا قصد دارند روز بیست و یکم ژانویه یعنی یک روز بعد از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ در راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی زنان در واشنگتن» شرکت کرده و اعتراض خود را به سخنان وی علیه زنان و اقلیت ها در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اعلام کنند.

نام این راهپیمایی بر گرفته از راهپیمایی سال ۱۹۶۳ میلادی در واشنگتن است و قرار است ادای احترامی به راهپیمایی میلیونی زنان در سال ۱۹۹۷ میلادی در فیلادلفیا باشد. راهپیمایی که در آن صدها هزار زن سیاهپوست شرکت کردند.

Calling all Human Rights Defenders to join us Saturday, 1/21 for the #WomensMarch on Washington! Sign up now: https://t.co/tXyYrUTtGGpic.twitter.com/QShV1K3zdw

— AmnestyInternational (@amnestyusa) January 12, 2017

این راهپیمایی روز بیست و یکم ژانویه در واشنگتن و شهرهای مختلف ۵۱ ایالت آمریکا برگزار می شود اما همزمان زنان ساکن در بیش از ۵۰ کشور دیگر دنیا نیز از همراهی خود با زنان آمریکا و برپایی تظاهراتی مشابه در این روز خبر داده اند.

این تظاهرات بزرگترین تظاهرات سراسری در دنیا در حمایت از حقوق بشر از جمله حقوق زنان است که در قالب ۳۷۰ تظاهرات در شهرهای کشورهای مختلف دنیا برگزار می شود.

Nearly 400 #WomensMarch demonstrations planned in 80 cities in some 40 countries https://t.co/ZSm1cfSzrmpic.twitter.com/x68YPGml4j

— Andrew Stroehlein (@astroehlein) January 16, 2017

در فرانسه برنامه برپایی تظاهرات مشابه در شهرهای مختلف از جمله پاریس، نیس و مونپولیه در نظر گرفته شده است. دربریتانیا نیز گروه های مدافع حقوق زنان برای برپایی تظاهراتی مشابه در۱۰ شهر از جمله لندن آماده می شوند. در استرالیا و کانادا نیز اقدامی مشابه در روز بیست و یکم ژانویه صورت خواهد گرفت.

همزمان گروه های مدافع حقوق زنان در کشورهای هند، عربستان سعودی، اربیل عراق، نیجریه، میانمار، لبنان، اسرائیل و غنا نیز از برپایی تظاهرات هایی مشابه همزمان در دفاع از حقوق شهروندان و زنان خبر داده اند.

Disgusting that response to #BengaluruMolestation is #NotAllMen. Women, it's time we reclaim narrative. Share stories w/ #YesAllWomen & RT. pic.twitter.com/UlVNmAQwaE

— Feminism in India (@FeminismInIndia) January 4, 2017

Time to #Hope
Time to #Act
Time for #WomensMarchLondon#StrongerTogetherpic.twitter.com/xlQ0tIkHCe

— Women's March London (@womensmarchlon) January 16, 2017

در بیانیه ای که این سازمان منتشر کرده، اعلام شده است که این جنبش گسترده در سراسر دنیا با هدف دفاع از اولویت های حقوق زنان از جمله سلامت و بهداشت، امنیت اقتصادی و اجتماعی برپا می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یهودیان مخالف حملات اسرائیل به غزه در کنگره آمریکا: به نام ما جنگ نکنید

بایدن در سالگرد جان باختن مهسا امینی: ۳۰ میلیون ایرانی از ابزارهای ضد سانسور آمریکا استفاده کردند

پروازهای خصوصی رایگان برای سقط جنین؛ موسسه آمریکایی به زنان برای رهایی از حکم دیوان عالی کمک می‌کند