ترامپ: تحت رهبری من روسیه احترام بیشتری برای آمریکا قائل خواهد بود

ترامپ: تحت رهبری من روسیه احترام بیشتری برای آمریکا قائل خواهد بود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای اولین بار پس از پیروزی ماه نوامبر در برابر خبرنگارن قرار گرفت تا به سوالات آنها پاسخ دهد.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا برای اولین بار پس از پیروزی ماه نوامبر در برابر خبرنگارن قرار گرفت تا به سوالات آنها پاسخ دهد.

اولین نشست رسانه ای آقای ترامپ همراه با جنجالی بود که در طول مبارزه های انتخاباتی از آن بهره برده بود اما به نظر می رسد حالا جنجال جنگ اطلاعاتی روسیه علیه آمریکا دامن خود او را گرفته است.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا گفته اند که سازمانهای اطلاعاتی روسیه اطلاعاتی را درباره دونالد ترامپ به دست آورده اند که می تواند مایه شرمساری خو او شود.

دونالد ترامپ درباره درز این اطلاعات گفت: «به نظر من اتفاقاتی که رخ داده اند شرم آور هستند. این شرم آور است که اسرار نهادهای اطلاعاتی ما به بیرون درز پیدا می کنند. آن هم اطلاعاتی که مشخص است دروغ و جعلی هستند. چنین اقداماتی فقط در آلمان نازی رخ می دهند.»

نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا همچنین گفته اند که روسیه با هدف کمک به کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در نفوذ به ایمیلهای دموکراتها مشارکت داشته است. یکی از مقامهای بلندپایه اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده است که جنگ اطلاعاتی روسیه با دستور مستقیم ولادیمیر پوتین سازماندهی شده بود.

آقای ترامپ با رد این ادعاها گفت: «وقتی من رهبری کشور را به عهده بگیرم، روسیه برای ما احترام بسیار بیشتری قائل می شود، نسبت به زمانی که دیگران کشور را رهبری می کردند. این را خواهید دید. این فقط مخصوص روسیه نیست. ببینید چه اتفاقی رخ داده است. چین به ۲۲ میلیون حساب کاربری اینترنت نفوذ کرد. چون ما هیچ سیستم دفاعی نداریم.»

یکی از مهم ترین وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ، ساختن دیواری بین مکزیک و آمریکا بود. آقای ترامپ صراحتا گفته بود هزینه ساخت این دیوار را مکزیک باید بپردازد.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا گفت: «ما این دیوار را می سازیم. من می توانم حدود یک سال و نیم صبر کنم تا مذاکرات ما با مکزیک به نتیجه برسد. مذاکراتی که به محض ورود من به کاخ سفید آغاز می شود. نمی خواهم صبر کنم. در نهایت مکزیک به نحوی هزینه این دیوار را بازپرداخت می کند.»

دونالد ترامپ روز ۲۰ ژانویه یعنی حدود یک هفته دیگر، به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا سوگند یاد می کند و جانشین باراک اوباما می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقاد شدید ترامپ از رسانه ها در اولین نشست خبری

ترامپ ادعاهای جدید درباره جنگ اطلاعاتی روسیه علیه آمریکا را رد کرد

مسکو می گوید هیچ اطلاعات خطرناکی علیه دونالد ترامپ ندارد