رئیس جمهوری مکزیک: ما هیچ پولی برای ساخت دیوار نمی دهیم

رئیس جمهوری مکزیک: ما هیچ پولی برای ساخت دیوار نمی دهیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انریکه پینا نیتو، رئیس جمهوری مکزیک ضمن تاکید بر تمایل به داشتن روابط خوب با آمریکا، بار دیگر تکرار کرد این کشور هزینۀ ساخت هیچ دیواری را در مرزهای خود نخواهد…

آگهی

انریکه پینا نیتو، رئیس جمهوری مکزیک ضمن تاکید بر تمایل به داشتن روابط خوب با آمریکا، بار دیگر تکرار کرد این کشور هزینۀ ساخت هیچ دیواری را در مرزهای خود نخواهد داد. این چندمین باریست که رئیس جمهوری مکزیک در واکنش به سخنان دونالد ترامپ، همتای امریکایی خود بر عدم پرداخت پول برای ساخت این دیوار تاکید می کند.

رئیس جمهوری مکزیک در دیدار خود با سفرای این کشور در این باره گفت: « بدیهی است که ما و دولت آیندۀ آمریکا اختلاف هایی داریم و یکی از آنها جریان این دیوار است، البته مکزیک هیچ پولی نخواهد پرداخت.»

وی در این سخنان با تاکید بر اینکه جرم و جنایت از سوی آمریکا هم وارد مکزیک می شود گفت: « ایالات متحدۀ آمریکا باید مسئولیت خود در تعهد مشترک برای جلوگیری از قاچاق غیرقانونی اسلحه از این کشور به داخل مکزیک را بگیرد و همچنین مانع ورود پول هایی با منشا غیرقانونی از سوی سازمان های جنایتکار به کشورمان شود.»

دونالد ترامپ که روز بیستم ژانویه وارد کاخ سفید می شود روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران از آغاز ساخت این دیوار بلافاصله پس از بدست گرفتن امور با هزینه ای بالغ بر هشت میلیارد دلار خبرداده بود.

ساختن دیوار برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی و مواد مخدر از مکزیک به آمریکا از وعده های دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی وی بود.

در مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک یکی از شهروندان در این باره می گوید: « شما نمی توانید برای چیزی پول بدهید که در کشور شما و توسط شما ساخته نمی شود و هیچ نفعی هم برای شما ندارد. منفعت آن برای ایالات متحده است که تلاش می کند مانع عبور مکزیکی ها از مرزها شود.»

شهروند دیگری نیز می گوید: « به دلیل فشار از سوی دونالد ترامپ، شرکت های تجاری از انتقال خط تولید و سرمایه گذاری در مکزیک خودداری می کنند و این مساله روی وضعیت مالی تمام مکزیکی ها تاثیر خواهد گذاشت.»

رئیس جمهوری جدید آمریکا می گوید مکزیکی ها جز جنایت و تجاوز و مواد مخدر چیز دیگری وارد این کشور نمی کنند. دونالد ترامپ همچنین از مذاکرات جدید در مورد پیمان تجارت آزاد با نام «آلنا» و بازنگری در این پیمان که در سال ۱۹۹۴ میان دو کشور به امضا رسیده، خبر داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقاد شدید ترامپ از رسانه ها در اولین نشست خبری

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟