اقامه دعوی علیه فولکس واگن در آلمان برای جبران خسارت

اقامه دعوی علیه فولکس واگن در آلمان برای جبران خسارت
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک انجمن ارائه دهنده خدمات حقوقی در آلمان به نمایندگی از یک مشتری فولکس واگن علیه این کمپانی در شهر براونشوایگ Braunschweig، واقع در شمال این کشور اقامه دعوی کرده…

آگهی

یک انجمن ارائه دهنده خدمات حقوقی در آلمان به نمایندگی از یک مشتری فولکس واگن علیه این کمپانی در شهر براونشوایگ Braunschweig، واقع در شمال این کشور اقامه دعوی کرده است.

بدین ترتیب ادعا شده در خودروی این مشتری از نرم افزارهای غیرقانونی ایجاد اختلال در تستهای میزان آلایندگی هوا بکار رفته است. براین اساس از دادگاه خواسته شده تا فولکس واگن را به پس گرفتن خودرو و به پرداخت غرامت به مشتری محکوم کند.

یان آیکه آندریزن، یکی بنیانگذاران انجمن خدمات حقوقی «مای رایت» گفت: «هدف اینست که ثابت شود هر مشتری حق دارد که خودروی خود را پس دهد و مبلغ پرداخت شده در زمان خرید به او بازگردانده شود. مسلما کسانی که تمایل دارند اتومبیل خود را پس ندهند شامل این بازپرداخت نمی شوند، اما حق دارند از پرداخت غرامت مالی بدلیل از دست رفتن ارزش خودرو بهره جویند.»

کمپانی فولکس واگن پیش از این پذیرفته که در یازده میلیون دستگاه خودروی ساخت این شرکت از نرم افزارهای غیرقانونی استفاده شده است.

فولکس واگن برای جبران خسارت و پرداغت غرامت به مشتریان خود در ایالات متحده آمریکا اعلام آمادگی کرده است. اما این کمپانی با استناد به قوانین اروپایی از جبران خسارت مشتریان خود در این قاره سرباز می زند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران خودروهای آلاینده: کمیسیون اروپا هفت کشور اروپایی را تحت تعقب قرار می دهد

تدوین برنامه وسیع صرفه جویی اقتصادی در فولکس واگن

سقبت روسیه از عربستان در صادرات نفت به چین؛ واردات نفت آمریکا توسط پکن ۸۱ درصد رشد کرد