حیدر عبادی: شکست داعش در عراق بیش از سه ماه طول خواهد کشید

حیدر عبادی: شکست داعش در عراق بیش از سه ماه طول خواهد کشید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات عراق می گویند بازپس گیری موصل از داعش و آزادسازی کامل این کشور از حضور این گروه ترویستی چندین ماه طول خواهد کشید.

آگهی

مقامات عراق می گویند بازپس گیری موصل از داعش و آزادسازی کامل این کشور از حضور این گروه ترویستی چندین ماه طول خواهد کشید. عملیات آزادسازی موصل که از دو سال پیش به دست داعش افتاده از ماه اکتبر آغاز شده و نیروهای عراقی تاکنون بخش های مهمی از این شهر را آزاد کرده اند.

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق در این باره می گوید: «آمریکایی ها خیلی بدبین بودند و در مورد طولانی بودن تمام شدن این عملیات حرف می زندند اما پیروزی های صورت گرفته با نیروهای شجاع ما علیه داعش کمک کرد که این زمان تخمین زده شده در عراق و سوریه دو سال عنوان شود. من باور دارم که در عراق سه ماه طول خواهد کشید تا این امر اتفاق بیافتد.»

به گفتۀ سازمان ملل از زمان آغاز نبردها برای آزادسازی موصل که بیش از یک و نیم میلیون جمعیت دارد نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر توانسته اند خود را به اردوگاههای مستقر در نزدیکی موصل برسانند.

ابو مصطفی، یکی از این پناهجویان می گوید: «ما از مرگ گریخته ایم. بعد از ترک محلۀ وحده یگان نهم ارتش کمک کرد و ما را به اینجا آورد. همه چیزمان را ترک کردیم، خانه و اموالمان را و گریختیم. زندگی تحت سلطۀ داعش خیلی بد بود و فقر را بر ما حاکم کرده بودند، هیچ کس پول نداشت. ما بچه هایمان را برداشتیم و به این اردوگاه گریختیم و الان می توانیم زندگی کنیم.»

ارتش عراق می گوید علاوه بر روستاها و شهرک های اطراف موصل، بیش از یک چهارم این شهر را از دست داعش خارج کرده و با پیشروی این نیروها، غیرنظامیان بیشتری با استفاده از کمک این نیروها تلاش می کنند از موصل بگریزند.

با اینحال، نگرانی از قربانی شدن غیرنظامیان و استفاده از آنها بعنوان سپر انسانی توسط داعش همچنان حاکم است و این خطر بیش از یک میلیون از ساکنان این شهر را در بیش از نیمی از موصل تهدید می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مبارزه با داعش در عراق در سال ۲۰۱۶

طوفان شن موصل عراق را در بر گرفت

کارشناسان سازمان ملل از بریتانیا خواستند «عروس سابق داعش» را به کشور بازگرداند