نتانیاهو: اسرائیل روابط با سازمان ملل متحد را مورد ارزیابی مجدد قرار می دهد

نتانیاهو: اسرائیل روابط با سازمان ملل متحد را مورد ارزیابی مجدد قرار می دهد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تصویب قطعنامه شورای امنیت بر ضد شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین که با حمایت ضمنی آمریکا همراه بود خشم مقامات اسرائیلی را برانگیخته است.

آگهی

تصویب قطعنامه شورای امنیت بر ضد شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین که با حمایت ضمنی آمریکا همراه بود خشم مقامات اسرائیلی را برانگیخته است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ضمن مغرضانه و شرم آور خواندن این قطعنامه، تصریح کرده که کشورش رابطه با سازمان ملل متحد را مورد بازنگری قرار خواهد داد.

یکی از ساکنان شهرک یهودی نشین هارحوما در بیت المقدس، سرخورده از قطعنامه شورای امنیت متحد می گوید: «فکر نمی کنم سازمان ملل متحد هرگز منافع اسرائیل را لحاظ کرده باشد. این سازمان همواره بر ضد اسرائیل عمل کرده است. ما مثل همیشه آنچه صلاح و به نفع کشور و مردم اسرائیل است را انجام خواهیم داد.»

در آنسو، برغم استقبال تشکیلات خودگردان از این قطعنامه، ساکنان اراضی فلسطینی چندان به اجرای آن امیدوار نیستند. یکی از ساکنان رام الله می گوید: «هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. اینها همه در حد حرف و موضع گیری های سیاسی است. با اینحال امیدوارم این قطعنامه، تحولی واقعی و به نفع مردم ما باشد که تنها بر روی کاغذ نماند. این رای باید فراتر از سیاست ورزی تلقی و بر روی زمین به اجرا گذاشته شود.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه برای نخستین بار پس از سال ۱۹۷۹ با تصویب قطعنامه ای از اسرائیل خواست ساخت شهرک های یهودی نشین در اراضی اشغالی فلسطینیان را متوقف کند.

آمریکا که همواره از حامیان اسرائیل در این پرونده بود به قطعنامه رای ممتنع داد در حالی که چهارده عضو دیگر شورای امنیت آنرا مورد تایید قرار دادند.

صاحب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی تصویب این قطعنامه در شورای امنیت را واقعه ای تاریخی خواند و آنرا یک پیروزی برای حقوق بین الملل قلمداد کرد.

حدود ۴۳۰ هزار اسرائیلی در حال حاضر ساکن شهرک های یهودی نشین در سرزمین های اشغالی کرانه باختری رود اردن هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«جنگ ایران و اسرائیل» در نشست شورای امنیت؛ نماینده اسرائیل خواهان «تروریستی» خواندن سپاه پاسداران شد

وقوع یکی از بدترین درگیری‌های خشونت‌‌آمیز در کرانه باختری در پی پیدا شدن جسد یک نوجوان اسرائیلی

تشکیلات خودگران فلسطین بار دیگر بطور رسمی خواستار عضویت کامل در سازمان ملل متحد شد