زندگی دشوار آوارگان دو ماه پس از عملیات بازپس گیری موصل

زندگی دشوار آوارگان دو ماه پس از عملیات بازپس گیری موصل
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با شروع عملیات ارتش عراق برای بازپس گیری شهر موصل از هفدهم اکتبر تا امروز بیش از صدهزار عراقی این شهر را به مقصد مناطق امن تر ترک کرده اند.

آگهی

با شروع عملیات ارتش عراق برای بازپس گیری شهر موصل از هفدهم اکتبر تا امروز بیش از صدهزار عراقی این شهر را به مقصد مناطق امن تر ترک کرده اند.

نزدیک شدن زمستان و سرمای طاقت فرسا در شمال عراق روزمره را برای بسیاری از مهاجران سخت تر کرده است. تنها در یکماه اخیر در اردوگاه الخضیر نزدیک به هشت هزار نفر اسکان یافته اند. آنها تنها ۴ ساعت برق در روز دارند و سرمای طاقت فرسا بدون گاز زندگی را دشوار کرده است.

احمد خلیف پدر یک خانواده از عدم دسترسی به وسایل گرمایی می گوید: «اینجا کمبود گاز داریم در حالیکه بسیار هوا سرد است خصوصا اینکه در داخل چادرها زندگی می کنیم. در دو روز گذشته باراش باران قطع نشده است.»

اردوگاه الخضر در کمربندی نزدیک به موصل قرار دارد و درگیریهای گسترده باعث شده تا تهیه و توزیع مواد غذایی سخت تر از قبل باشد. سازمانهای دولتی در این منطقه با کمک ارگانهای غیردولتی مسئول تامین غذا روزمره آوارگان هستند.

عمر مروان جوان ۲۹ ساله که تازه به این اردوگاه آمده است می گوید: « من اینجا تازه وارد هستم و سازمانهای حامی غذا را سهمیه بندی کرده اند. بخش عمده ای از مهاجران آواره که پیشتر از ما رسیده اند سهمیه غذایی خود را دریافت کرده اند. آنها غذا را با توجه به تاریخ آن و زمان رسیدن شما تحویل می دهند.»

در اردوگاه جده در قیاره سازمانهای وابسته به سازمان ملل مسئول توزیع مواد غذایی روزمره آوارگان جنگ زده هستند. سازمان ملل در این منطقه دست کم غذای مورد نیاز ۱۹۹ خانوار برای یک ماه را تامین کرده است.

عبدالله حماد سخنگوی یکی از بنیادهای خیریه مستقر در این اردوگاه می گوید:« این مقدار غذا برای یک ماه است اصلا کافی نیست. تنها برای سه و یا چهار نفر مناسب است نه برای همه خانواده.»

همزمان نیروی هوایی ارتش عراق با کمک چرخبالها اعلامیه هایی را به هزاران تن از شهروندان موصل فرستاده است. محتوای اصلی این اعلامیه ها تنها یک چیز است شما از یاد نرفته اید و دولت شهروندان موصل را از چنگ گروه داعش رها خواهد کرد. دولت و ملت عراق با شما و به یاد شما هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طوفان شن موصل عراق را در بر گرفت

اسلواکی توافق مهاجرتی اتحادیه اروپا را اجرایی نمی‌کند

اتحادیه اروپا طرح اعزام پناهجویان به کشورهای ثالت را مدنظر دارد