تقدیر اتحادیه ورزشی نویسان یونان از فرناندو سانتوس

تقدیر اتحادیه ورزشی نویسان یونان از فرناندو سانتوس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اتحادیه روزنامه نگاران ورزشی یونان روز دوشنبه طی مراسمی در آتن از فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال، قهرمان جام ملتهای اروپا در سال ۲۰۱۶ تقدیر کرد.

آگهی

اتحادیه روزنامه نگاران ورزشی یونان روز دوشنبه طی مراسمی در آتن از فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال، قهرمان جام ملتهای اروپا در سال ۲۰۱۶ تقدیر کرد.

سانتوس که هدایت تیم پرتغال در رقابت های یورو ۲۰۱۶ را بر عهده داشت و با این تیم قهرمان اروپا شد به عنوان یک شخصیت ورزشی بین المللی و به خاطر بیش از یک دهه حضور موثر در فوتبال یونان مورد تقدیر قرار گرفت.

یانیس یاگینیس خبرنگار یورونیوز در حاشیه این مراسم گفتگویی را با سانتوس انجام داد:

یورونیوز: در پایان سال ۲۰۱۶ هستیم که برای شما رویایی بود. آیا فوتبال از دیدگاه شما می تواند برای مردم پرتغال، یونان و دیگر کشورهای جنوب اروپا، راهی برای فراموش کردن مشکلات ناشی از بحران اقتصادی باشد؟

فرناندو سانتوس: « موفقیت ورزشی باعث غرور و تقویت اعتماد به نفس در بین افراد می شود. همانطور که در پرتغال با قهرمانی فوتبال این اتفاق افتاد در یونان نیز کسب مدال های المپیک توسط ورزشکاران چنین تاثیری داشت. این موفقیت ها نشان می دهد که با تلاش سخت می توان بر مشکلات غلبه کرد. بدون شک وقتی همه چیز خوب باشد مشکلی نیز وجود ندارد. اما در این شرایط سخت مردم به امید نیاز دارند.»

یورونیوز: پس می توان از بحران خارج شد؟

فرناندو سانتوس: «هر دو ملت پرتغال و یونان قوی و دارای پیشینه تاریخی هستند. آنها قطعا بر این بحران فائق خواهند آمد.»

فرناندو سانتوس که به همراه زین الدین زیدان و کلودیو رانیِری از سوی فیفا به عنوان یکی از سه نامزد بهترین مربی سال معرفی شده، پیش از بر عهده گرفتن هدایت تیم ملی پرتغال، در راس کادر فنی تیم ملی یونان قرار داشت. او در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با تیم یونان تا مرحله یک شانزدهم صعود کرد و در مسابقات یورو ۲۰۱۲ نیز با این تیم به مرحله یک چهارم نهایی رسید. سانتوس همچنین سابقه مربیگری در برخی از تیم های باشگاهی این کشور نظیر آئکه آتن، پاناتینایکوس و پائوک را دارد.

این مراسم در جریان شصت و سومین فستیوال سالانه ورزش یونان برگزار شد که در آن از بهترین ورزشکاران و تیم های ورزشی این کشور تقدیر می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وثیقه یک میلیون یورویی برای دنی آلوز؛ ستاره سابق بارسلونا از زندان خارج می‌شود

دربی کسل‌کننده تهران باز هم صفر صفر شد؛ پرسپولیس و استقلال به تساوی رضایت دادند

شهرآورد ۱۰۳ تهران؛ پرسپولیس به قهرمانی امیدوار می‌شود یا استقلال راه خود را جدا می‌کند؟