دولت ایتالیا برای کمک به بانکهای دچار مشکل آماده است

دولت ایتالیا برای کمک به بانکهای دچار مشکل آماده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت ایتالیا آماده است تا با تزریق مبلغ ۱۵ میلیارد یورو به بانک «مونته دی پاسکی دی سیه نا» و دیگر بانکهایی که به دلیل وام های بد دچار مشکلات جدی شده اند، از ورشکستگی آن ها جلوگیری…

آگهی

دولت ایتالیا آماده است تا با تزریق مبلغ ۱۵ میلیارد یورو به بانک «مونته دی پاسکی دی سیه نا» و دیگر بانکهایی که به دلیل وام های بد دچار مشکلات جدی شده اند، از ورشکستگی آن ها جلوگیری کند.

مونته دی پاسکی دی سیه نا، قدیمی ترین بانک جهان و سومین بانک بزرگ ایتالیا تنها تا ۳۱ دسامبر فرصت دارد تا برای نجات، مبلغ ۵ میلیارد یورو به سرمایه اش بیفزاید. اما بی ثباتی های سیاسی در ایتالیا در پی همه پرسی اصلاحات قانون اساسی و تغییر نخست وزیر این کشور باعث شد این بانک در جذب سرمایه گذاری های خصوصی و فروش سهام جدید ناکام بماند.

چگونگی پرداخت مبلغ پانزده میلیارد یورو در چهارچوب طرح نجات، هنوز مشخص نیست. زیرا بنا بر قوانین اتحادیه اروپا ضروریست که برای جلوگیری از فشار بر مالیات دهندگان، دولتها در چنین موضوعاتی وارد عمل نشوند و سرمایه گذاران خصوصی در ضرر و زیان بانک نیز شریک باشند.

دیگر آنکه خرید تعهدات این بانکها از سوی دولت، از لحاظ سیاسی برای حزب حاکم ایتالیا نیز خطر آفرین است و احتمال دارد منجر به شکست آنها در انتخابات آینده، در مقابل جنبش چپگرای «پنج ستاره» شود.

بانکهای ایتالیا هم اکنون با مشکل بیش از ۳۵۰ میلیارد یورو وام بد دست به گریبانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده