هزاران برزیلی در اعتراض به طرح ریاضتی دولت به خیابانها آمدند

هزاران برزیلی در اعتراض به طرح ریاضتی دولت به خیابانها آمدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سناتورهای برزیل روز سه شنبه با هدف کنترل کسری بودجه طرح تعیین سقف برای بودجه فدرال این کشور برای ۲۰ سال آینده را تصویب کردند.

آگهی

سناتورهای برزیل روز سه شنبه با هدف کنترل کسری بودجه طرح تعیین سقف برای بودجه فدرال این کشور برای ۲۰ سال آینده را تصویب کردند. این تصمیم سناتورها هزاران برزیلی را در اعتراض به خیابانها کشاند.

تصویب اصلاحیه قانون اساسی با ۵۳ رای موافق و ۱۶ رای مخالف که متناسب با نرخ تورم هزینه های عمومی دولت را محدود می کند یک پیروزی برای «میشل تمر» به شمار می رود که با شعار پایان دادن به رکود اقتصادی بی سابقه در برزیل بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زده است.

بدنبال تصمیم مجلس سنا هزاران برزیلی در مخالفت با سناتورها و در اعتراض به کاهش بودجه بخش هایی همچون آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و نیز بخش هایی که طبقه متوسط از آن بهره مند هستند در برازیلیا، پایتخت و شهرهای دیگر چندین ایالت به خیابان ها آمدند.

یکی از جوانان معترض برزیلی گفت: «نمی توانید آینده میلیونها برزیلی را به مدت ۲۰ سال از آنان سلب کنید و به هیچ انگارید. سناتورها امروز قدمی بزرگ رو به عقب برداشتند.»

گروهی از هزاران معترض در سائوپائولو، بزرگترین شهر برزیل، خیابان «پائولیشتا» که به قلب مالی این شهر منتهی می شود را مسدود کردند و با ناکامی در اشغال ساختمان فدراسیون صنایع ایالت سائوپائولو هر آنچه در دست داشتند را به سوی این ساختمان پرتاب کردند.

بخش بزرگی از جامعه برزیل از طرح ریاضت اقتصادی، سیاست ورزی و فساد دولمتردان خود که هر از چند گاه فاش می شود ناراضی و ناخرسندند و خواهان کناره گیری رئیس جمهوری از قدرت هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس برزیل منزل مسکونی رئیس جمهوری سابق را به ظن جعل گواهی‌های واکسن کرونا تفتیش کرد

پارلمان و شورای اروپا بر سر اصلاح قانون بودجه به توافق رسیدند

نشست حامیان کی‌یف در پنتاگون؛ واشنگتن پول بیشتری برای کمک به اوکراین در اختیار ندارد