ترامپ خواستار لغو قرارداد بوئینگ اختصاصی رئیس جمهوری شد

ترامپ خواستار لغو قرارداد بوئینگ اختصاصی رئیس جمهوری شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا از دولت خواسته تا سفارش جایگزینی «ایر فورس وان»، هواپیمای شماره یک نیروی هوایی امریکا که مخصوص رئیس جمهوری این کشور است را لغو…

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا از دولت خواسته تا سفارش جایگزینی «ایر فورس وان»، هواپیمای شماره یک نیروی هوایی امریکا که مخصوص رئیس جمهوری این کشور است را لغو کند.

طی پیامی در توئیتر او دلیل این تصمیم را بالا بودن هزینه آن عنوان کرده و گفته: «شرکت بوئینگ یک هواپیمای جدید ایرفورس وان، مدل بوئینگ ۷۴۷ را برای روسای جمهوری آینده ساخته که قیمت آن غیرقابل کنترل است. بیش از چهار میلیارد دلار. این سفارش را لغو کنید.»

او در پیام دیگری گفت: «هزینه آن به بیش از چهار میلیارد دلار سر می زند. به نظر مضحک می رسد. بوئینگ هزینه تراشی می کند. ما انتظار داریم که برای این هواپیما هزینه شود اما نه به این اندازه.»

در همین حال شرکت بوئینگ طی بیانیه ای اعلام کرده که مبلغ قرارداد این شرکت برای تبدیل این هواپیما به نوع مناسب استفاده رئیس جمهوری آمریکا ۱۷۰ میلیون دلار است.

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در حال حاضر از دو بوئینگ ۷۴۷-۲۰۰ با طراحی ویژه برای جابجایی رئیس جمهور استفاده می کند. با به اتمام رسیدن دوره ۳۰ ساله استفاده از آنها، کاخ سفید سفارش یک هواپیمای جدید بوئينگ ۷۴۷-۸ به جای آن دو داده که هزینه اش حیرت رئیس جمهور آینده آمریکا را برانگیخته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد