پناهجوی نوجوان افغان به قتل دختر آلمانی اعتراف کرد

پناهجوی نوجوان افغان به قتل دختر آلمانی اعتراف کرد
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

یک پناهجوی ۱۷ ساله افغان که روز جمعه در پیوند با کشته شدن یک زن جوان در آلمان دستگیر شده و در بازداشت موقت به سر می‌برد، به قتل این فرد اعتراف کرد. مقامات قضایی فرایبورگ، شهری در جنوب غرب آلمان که این قتل در حوالی آن روی داده با اعلام این خبر در عین حال مشخص نکردند که آیا متهم، به تجاوز هم اعتراف کرده است یا نه.

جسد ماریا لادنبورگر ۱۹ ساله که دانشجوی رشته پزشکی بود، بامداد ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر یا میزان) در رودخانه‌ای در نزدیکی فرایبورگ پیدا شد و کارشناسان گفتند که قربانی پیش از کشته شدن، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. پدر ماریا، دکتر کلمنس لادنبورگر مشاور حقوقی رسمی کمیسیون اروپاست.

هویت متهم هنوز فاش نشده، اما چون پناهجویی زیر سن قانونی است، از همان سال ۲۰۱۵ که وارد خاک آلمان شد، خانواده‌ای آلمانی سرپرستی او را پذیرفته بودند. مأموران پلیس از طریق آزمایش دی‌ان‌ای یک تار موی متهم که روی روسری مقتول بود و نیز از طریق تصاویر مداربسته ترافیکی در یک تراموا، به نوجوان پناهجو بدگمان شده و بالاخره او را بازداشت کردند.

ماریا لادنبورگر در اوقات فراغت خود گاهی داوطلبانه با مراکز پناهجویان همکاری می‌کرد، اما هنوز معلوم نیست آیا از قبل با قاتل آشنایی داشته یا نه. ماریا اگر زنده بود، روز ششم دسامبر (۱۶ آذر یا قوس) ۲۰ ساله می‌شد.

یک نوجوان پناهجوی افغان به اتهام قتل و تجاوز در آلمان دستگیر شدhttps://t.co/0eoCSN0GWopic.twitter.com/FGwlQq1VH0

— euronews فارسی (@euronews_pe) 4 décembre 2016

داوید مولر، رئیس کمیسیون ویژه پلیس فرایبورگ گفت که کارشناسان از طریق گفتگو با شهود و افراد مطلع، آخرین ساعات زندگی ماریا بازسازی خواهد شد.

این رویداد ناگوار و نیز مورد کارولین گروبر، زنی ۲۷ ساله که یک ماه بعد از ماریا در حوالی فرایبورگ مورد تجاوز قرار گرفت و کشته شد، بار دیگر به احساسات ضد مهاجر در آلمان دامن زده است. اما پیوندی میان دو قتل اخیر در فرایبورگ یافت نشده است.

در عین حال دیتر سالومون، شهردار فرایبورگ از مردم این شهر خواست تا این رویداد «منفرد» را به همه مهاجران تعمیم نداده و پیش داوری نکنند.

از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از یک میلیون پناهجو وارد آلمان شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟

در آلمان تغییر هویت و تغییر جنسیت آسان شد؛ نگرانی محافظه‌کاران از عواقب تصویب قانون جدید