فرستادگان کشورها و مردم کوبا با فیدل کاسترو خداحافظی کردند

فرستادگان کشورها و مردم کوبا با فیدل کاسترو خداحافظی کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مراسم خداحافظی عمومی با فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا که روز جمعۀ گذشته درگذشت، با حضور تعدادی از رهبران کشورهای مختلف و نمایندگان آنها روز سه شنبه در هاوانا برگزار…

آگهی

مراسم خداحافظی عمومی با فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا که روز جمعۀ گذشته درگذشت، با حضور تعدادی از رهبران کشورهای مختلف و نمایندگان آنها روز سه شنبه در هاوانا برگزار شد. کاروان حامل خاکستر وی روز چهارشنبه هاوانا را به مقصد شهر سانتیاگو ترک می کند.

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان، مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس جمهور ایران و نیکلاس مادرو، رئیس جمهور ونزوئلا از جملۀ شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

رئیس جمهور ونزوئلا به هنگام سخنرانی خود در پاسداشت رهبر فقید کوبا خطاب به رائول کاسترو گفت: «جناب فرمانده رائول کاسترو، امروز همۀ ما وظیفۀ حمل پرچم های سوسیالیسم بولیویایی و خوزه مارتی و سوسیالیسم مسیحی قرن ۲۱ را بعهده داریم. ما اینکار را برای فیدل کاسترو و هوگو چاوز و همراه با [یاد آنها] انجام می دهیم.»

معاون رئیس جمهوری چین، رئیس دومای روسیه، خوآن کارلوس پادشاه سابق اسپانیا و بسیاری از روسای جمهوری کشورهای آمریکای لاتین نیز از دیگر شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

پیکر فیدل کاسترو روز شنبه سوزانده شده و قرار است خاکستر آن روز چهارم دسامبر در آرامگاهی در این شهر قرار داده شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آخرین وداع دوستداران و غیبت مخالفان در مراسم یادبود فیدل کاسترو

«آنتونیو دل کنده» دوست کاسترو: «فیدل زندگی ما را تغییر داد»

فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا درگذشت؛ ۹ روز سوگواری عمومی در کشور