مراسم سوگند کابینه جدید یونان برگزار شد

مراسم سوگند کابینه جدید یونان برگزار شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان روز شنبه بطور رسمی کابینه دولتش را ترمیم کرد.

آگهی

الکسیس سیپراس نخست وزیر یونان روز شنبه بطور رسمی کابینه دولتش را ترمیم کرد.

آقای سیپراس در تجدید سازمان کابینه اش وزرایی که مخالف اصلاحات دولت بودند را کنار گذاشت و وزرایی که در مذاکره با وام دهندگان بین المللی با او هم نظر هستند از جمله وزیر دارایی را در سمت خود ابقا کرد و گئورگوس استاتاکیس وزیر پیشین اقتصاد را به وزارت انرژی منتقل کرد.

نخست وزیر یونان در سخنانی گفت: «ما باید عملکردهای نامناست را تصحیح کنیم تا برخی نگراش ها تغییر کند و تمام اقدامات مورد نیاز را انجام دهیم تا کشور را از بحران اقتصادی طولانی مدت خارج کنیم. به همین منظور تمام تغییرات ضروری را در کابینه اعمال کردیم.»

مراسم رسمی سوگند کابینه در حضور رئیس جمهوری یونان در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد. الکسیس سیپراس با ترمیم کابینه در پی سرعت بخشیدن به اصلاحات اقتصادیی است که یونان بر سر آنها با وام دهندگان بین المللی به توافق رسیده است.

استاماتیس گیانیسیس خبرنگار یورونیوز از آتن گزارش می دهد: «نخست وزیر سیپراس تصمیم به خانه تکانی در کابینه را به منظور افزایش محبوبیت تضعیف شده حزب اش سیریزا و همچنین برای متقاعد کردن بستانکاران یونان گرفته است. دولت سیپراس تعهد کرده است که اصلاحات اقتصادی مناسب را برای کاهش بدهی ها این کشور اجرا کند، امری ضروری در مذاکرات با بستانکاران بین المللی.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر یونان کابینه خود را ترمیم کرد

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

اولین بار در یک کشور مسیحی ارتدوکس؛ پارلمان یونان لایحه ازدواج همجنس‌گرایان را به رای می‌گذارد