ترامپ: کلینتون پریشان شده است

ترامپ: کلینتون پریشان شده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

التهاب روزهای پیش از انتخابات در آمریکا بیشتر شده است.

آگهی

التهاب روزهای پیش از انتخابات در آمریکا بیشتر شده است. روز چهارشنبه کلیسایی متعلق به سیاهپوستان در می سی سی پی به آتش کشیده شد و به روی دیوار این کلیسا جملۀ «به ترامپ رای بدهید» نوشته شده است.

کو کلاکس کلان ها نیز از دونالد ترامپ حمایت کرده اند و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که اینروزها در حمایت از نامزد دموکرات ها سخنرانی می کند، با اشاره به این موضوع می گوید: «اگر شما به زنان قبل از انتخابات احترام نمی گذارید، وقتی به کاخ سفید هم راه بیابید نسبت به زنان بی احترامی خواهید کرد. اگر شما حمایت یک کلان [کوکلوس کلان ها] و هوادارن آن را می پذیرید و در واکنش به این حمایت تردید نشان می دهید قطعا وقتی به کاخ سفید راه پیدا کنید با حمایت این گروه کنار خواهید آمد.»

نظرسنجی ها هم طی این روزهای واپسین مانده به انتخابات بسیار متفاوت و فشرده است. روز گذشته نظرسنجی ها از پیشی گرفتن یک درصد دونالد ترامپ از هیلاری کلینتون خبر می دادند اما روز چهارشنبه، دوم نوامبر نظرسنجی ها می گویند نامزد دموکرات ها دو درصد جلو افتاده است.

دونالد ترامپ که به پنساکولا رفته، روز چهارشنبه هواداران خود را به خونسردی فراخوانده است.

او در این سخنرانی گفت: «شش روز دیگر ما در فلوریدا برنده خواهیم شد و کاخ سفید را مال خودمان می کنیم. دونالد آرام و خونسرد و مهربان بمان و مستقیم حرکت کن. طی روزهای اخیر هیلاری را تحت نظر داشتم، او کاملا نامتعادل شده است. ما مثل آنها نخواهیم شد، او کاملا پریشان شده است.»

نامزد جمهوریخواهان به تازگی از کسانی که رای زودهنگام خود را به نام هیلاری کلینتون انداخته اند خواسته است رای قبلی خود را باطل کنند و به وی رای بدهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تماس مستقیم با رای دهندگان، تازه ترین تاکتیک کلینتون در انتخابات

چشم های بازارهای جهانی خیره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

نتایج یک نظرسنجی جدید: ترامپ یک درصد از کلینتون پیش افتاد