«سعید مرتضوی به ۱۳۵ ضربه شلاق محکوم شد»

«سعید مرتضوی به ۱۳۵ ضربه شلاق محکوم شد»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دادگاه کارکنان دولت تهران، سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران را در پرونده «سازمان تامین اجتماعی» به اتهام تصرف غیرقانونی و اهمال در انجام وظیفه به تحمل ۷۰ و ۶۵ ضربه شلاق محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مصطفی ترک همدانی، وکیل مدافع جمعی از کارگران در پرونده تخلفات سازمان تامین اجتماعی با اعلام این خبر گفت: «این رای شامل سه بخش بابت شکایت‌های کارگران و سازمان تامین اجتماعی، آقایان پالیزدار و پیمان حاج محمود عطار و نماینده پیشین کرج و همسر قاضی‌اش است.»

آقای ترک همدانی با انتقاد از حکم صادر شده افزود: «هر چند که قاضی محترم دادگاه در بخش اول تمامی اعمال مجرمانه متهم را در برداشت اموال سازمان تامین اجتماعی بخوبی تشریح و تبیین کرده اما به گمان من در تطبیق عمل او با عنوان مجرمانه می‌توانست «اختلاس» را نیز تلقی کند و متهم لااقل محکوم به رد مال نیز می‌شد اما در حال حاضر به اتهام‌های تصرف غیرقانونی و اهمال در انجام وظیفه به تحمل ۷۰ و ۶۵ ضربه شلاق محکوم شده است.» وکیل جمعی از شاکیان پرونده سازمان تامین اجتماعی می‌گوید که از رای صادر شده شوکه شده است. وی تاکید کرد که نسبت به این حکم درخواست تجدیدنظر خواهد کرد.

پرونده تخلفات مالی سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی از سال ۱۳۹۲ و پس از انتشار گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس گشوده شد. بر اساس آن گزارش، آقای مرتضوی، رئیس سابق سازمان تامین اجتماعی در زمان حضور در این نهاد دولتی، مرتکب اعمال مجرمانه شده بود. گروهی از کارمندان و کارگران تامین اجتماعی بر اساس این گزارش علیه دادستان پیشین تهران شکایت کردند.

به گفته آقای ترک همدانی، قاضی پرونده در مورد شکایت آقای پالیزدار، نماینده مجلس هفتم و پیمان حاج محمود عطار، سعید مرتضوی را تبرئه کرده است. با این حال درباره شکایت نماینده پیشین کرج علیه وی حکم محکومیت صادر شده است. وکیل شاکیان سازمان تامین اجتماعی اطلاعاتی درباره میزان محکومیت در این بخش نداده است.

#سعید_مرتضوی به اتهامات تصرف غیرقانونی و اهمال در انجام وظیفه به تحمل ۷۰ و ۶۵ ضربه #شلاق محکوم شده است. #ایسنا#کهریزک

— Reihaneh Mazaheri (@ReyMazaheri) November 2, 2016

پرونده سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران در اتهامات مربوط به زندان کهریزک کماکان باز است. آقای مرتضوی در شهریور ماه امسال و در جریان سومین جلسه دادگاه رسیدگی کننده به پرونده زندان کهریزک، از خانواده های جانباختگان این زندان در رویدادهای انتخابات ۸۸ عذرخواهی کرد. با اینحال وی که در این پرونده به معاونت در قتل، بازداشت غیرقانونی و گزارش خلاف واقع متهم است، در نامه خود وقایع زندان کهریزک را «غیرعمدی» دانسته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پست‌های معترض مخابرات در تهران؛ مجرم تحت تعقیب سعید مرتضوی

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟