ماریانو راخوی مسئولیت تشکیل دولتی جدید در اسپانیا را برعهده گرفت

ماریانو راخوی مسئولیت تشکیل دولتی جدید در اسپانیا را برعهده گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ماریانو راخوی، نخست وزیر موقت اسپانیا روز سه شنبه اعلام کرد که در پی حمایت پارلمان، دستور پادشاه این کشور برای تشکیل دولتی جدید و پایان دادن به بن بست سیاسی ۱۰ ماهه در اسپانیا را پذیرفته…

آگهی

ماریانو راخوی، نخست وزیر موقت اسپانیا روز سه شنبه اعلام کرد که در پی حمایت پارلمان، دستور پادشاه این کشور برای تشکیل دولتی جدید و پایان دادن به بن بست سیاسی ۱۰ ماهه در اسپانیا را پذیرفته است.

به این ترتیب از برگزاری یک انتخابات پارلمانی دیگر در این کشور و برای سومین بار طی یکسال اخیر جلوگیری شد.

آقای راخوی این موفقیت را پس از آن به دست آورد که روز یکشنبه نمایندگان سوسیالیستها در پارلمان به عدم شرکت این حزب در انتخابات رای دادند.

ماریانو راخوی، رهبر حزب مردم اسپانیا از سال ۲۰۱۱ میلادی در مقام نخست وزیری است و حزب او در دومین انتخابات پارلمانی در ماه ژوئن تنها ۳۳ درصد آراء را به دست آورد.

او روز سه شنبه پس از ملاقات با پادشاه اسپانیا گفت: «هیچ توافقی میان حزب مردم و حزب سوسیالیست وجود ندارد. این تصمیمی بود که توسط حزب سوسیالیست گرفته شد تا مانع برگزاری انتخابات شوند و روند تشکیل دولت در اسپانیا را تسهیل کنند. من کاملا به مشکلات یک دولت در اقلیت آگاهم. اما اگر کسی برای یک لحظه فکر کرده باشد که حزب من یا خود من وسوسه شده ایم که مسئولیتمان در قبال اسپانیا را به نفع اتحاد فرصت طلبان رها کنیم، اشتباه کرده است.»

با این وجود حزب سوسیالیست اعلام کرده است که دست آقای راخوی را در تصویب قوانین باز نخواهد گذاشت.

روز سه شنبه خاویر فرناندز نیز با پادشاه اسپانیا دیدار کرد. او پس از استعفای پدرو سانچز، رهبر پیشین حزب سوسیالیست این کشور، اداره این حزب را تا برگزاری انتخابات جدید درون حزبی برعهده دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوسیالیست های اسپانیا راه را برای نخست وزیری راخوی باز کردند

تظاهرات ۸۰ هزارنفری مادریدی‌ها علیه عفو جدایی‌طلبان کاتالوینا

صف‌آرایی‌ خیابانی راست‌های افراطی علیه سوسیالیست‌ها در اسپانیا؛ «استقلال‌طلبان را نمی‌بخشیم»