«شرایط در هاییتی اضطراری است»

«شرایط در هاییتی اضطراری است»
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عبور طوفان متیو از هاییتی خرابی های زیادی در این کشور برجای گذاشته و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیازمند کمک های اضطراری هستند.

آگهی

عبور طوفان متیو از هاییتی خرابی های زیادی در این کشور برجای گذاشته و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر نیازمند کمک های اضطراری هستند. دبیر کل سازمان ملل می گوید برای بازگردان وضعیت به حالت عادی در مناطقی مانند جرمی، له کای و گراندآنسه به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بودجه نیاز است.

آندره دونبار، سفیر هاییتی در سازمان ملل روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری با تشریح شرایط در هاییتی گفت: «شهر جرمی کاملا از بین رفته و بیش از ۸۰ درصد از خانه ها تخریب شده است. مزارع و باغات از بین رفته اند و کشور با قحطی روبرو خواهد شد چرا که جنوب شبه جزیره منبع و ذخیرۀ هاییتی بود.»

طوفان متیو روز چهارم اکتبر سراسر بخش های وسیعی از هاییتی را درنوردید. این طوفان تاکنون دست کم ۳۷۲ کشته برجای گذاشته است.

تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز در این مناطق تخریب شده اند و نگرانی ها از شیوع دوبارۀ وبا نیز در فقیرترین کشور آمریکای لاتین افزایش یافته است. به دلیل از بین رفتن مدارس نیز بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز از تحصیل محروم شده اند و سازمان ملل می گوید بازسازی دوبارۀ این مدارس از اولویت های مهم است.

One week after #HurricaneMatthew at least 300 schools damaged in #Haiti – over 100,000 children miss out on learning https://t.co/ZIEalF6PDTpic.twitter.com/4Fdk6DfAnb

— UNICEF (@UNICEF) 10 octobre 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگرانی از گسترش سریع وبا در هائیتی در پی توفان متیو

طوفان در چین آدم‌ها را در خواب از آپارتمان‌های بلندمرتبه بیرون کشید

سیل استان سیستان و بلوچستان ایران؛ خطر حضور گاندوها همزمان با نبود مواد غذایی در شماری از روستاها